نامه روستائیان به رئیس شورای شهر اردبیل
اهالی روستای طالب قشلاقی هشدار دادند که در صورت برچیده نشدن سایت دفن زباله اردبیل در این منطقه، از پیگیری حقوق خویش کوتاه نخواهند آمد.
کد خبر: ۸۳۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱ 04 April 2020

به گزارش تابناک اردبیل، اهالی روستای طالب قشلاقی و روستاهای منطقه در واکنش به گزارش رئیس شورای شهر اردبیل پس از بازدید میدانی از سایت دفن زباله در طالب قشلاقی خطاب به او نامه نوشتند که متن کامل آن به شرح زیر است.

در این باره بخوانید

ماجرای دفن زباله‌های بیمارستانی در طبیعت اردبیل

بسمه تعالی

ریاست محترم شورای شهر اردبیل جناب آقای دکترپوستی

سلام علیکم- احتراماً و با دعای خیر-جوابیه حضرتعالی را درخصوص دغدغه های اهالی محترم طالب قشلاقی و سایر روستاهای متاثر از مرکزدفن زباله اردبیل مشاهده کردیم، اما صدافسوس بجای التیام آلام این مردم مظلوم منطقه، نمک بر زخم های عمیق و بیست ساله خویش را با شدت تمام حس کردیم. ازشما که بعنوان یک پزشک حاذق و متخصص کارتان تسکین و درمان آلام انسانهاست، این جوابیه نه تنها بعید، بلکه غیرقابل قبول است .لذا نظرحضرتعالی وسایر مراجع ذیربط دراین خصوص را به مراتب ذیل معطوف می دارد:

1-اولاًدرشروع نامه مرقوم فرموده اید محل دائمی دفن زباله، استفاده ازاین تعبیر شایسته نیست چراکه بزرگترین دغدغه ما نیزجمع کردن این سایت خطرناک ازمنطقه است وشایسته بود ازلفظ محل فعلی دفن زباله استفاده می کردید.

2-شما که بفرموده خودتان امروز از محل این سایت دفن زباله، بازدید میدانی کردید،کدام کارشناسان شهری وزمین شناس وآسیب شناس همراهی تان می کردند تا عمق فاجعه ای که منطقه را تهدیدمی کندبرآورد اولیه داشته باشند؟

3-شما بجای جواب قانع کننده به اهالی محترم طالب قشلاقی ومنطقه مورد تهدید،رها سازی زباله های بیمارستانی را با شک وتردیدوبا سوء ظن نگاه کرده اید،که ذکر این نکته ضرروی می نماید که این مختص این چند روز نیست ومردم منطقه سالهاست با این چالش روبرو هستندوعلیرغم بارها وسالها پی گیری هیچکس پاسخگو نبوده است.

4-شما ازپرسنل خدوم شهرداری بابت پاکسازی دشتهای طالب قشلاقی تشکر فرموده اید،ماهم از این قشر زحمتکش تشکر می کنیم .اما کدام پاکسازی صورت گرفته که مورد خواست اهالی بوده است؟آیا چندکیسه جمع آوری مقطعی پلاستیک وروپوشهای بیمارستانی از دشتهای طالب قشلاقی نهایت وظیفه شما بود؟

5-آقای دکتر پوستی بزرگوار اولاً این موضوع را خودمان درکانالهای مختلف رسانه ای کرده ایم نه به زعم شما افراددیگر،واین فریادی که گویا شما تازه دیروز شنیده اید مال چندین سال این مردم مظلوم است که خواهان برچیدن بساط این مرکز پرمخاطره از منطقه خودهستندوشما اعضای محترم شورا بخصوص حضرتعالی بعنوان رئیس شورا ،وشهردار محترم ، مدیرکل محترم محیط زیست ومنابع طبیعی وسایر مسئولان ذیریط باید ضمن حضور دوباره درمنطقه با کارشناسان ویژه این امر که اگر((آوردن کارشناس برای شما مقدور نیست خودمان از سازمان محیط زیست کشوری درخواست کنیم))مراتب را بطور جدی بررسی وکارشناسی نموده اقدامات شایسه عنایت فرمایید.

6-دردنیای امروز بازیافت ودفن بهداشتی وبدون مخاطره زباله از اهم وظایف شهرداران وسایر سازمانهای ذیریط می باشد.ولی متاسفانه درشهر اردبیل هنوز به سبک دوران حجری زباله ها راجمع آوری ودرمنطقه ای دپو می کنند.جناب آقای دکتر پوستی وسایر اعضای محترم شورای شهر،شهردار محترم ،مدیرکل محترم منابع طبیعی ومحیط زیست استان،آیا شما تابستانهای منطقه را از نزدیک درک کرده اید؟که بوی تعفن زباله تا شعاع کیلومتر ها مشام مردم وکشاورزان منطقه را می آزارد.انواع حشرات موزی مانند مگس وغیره با نشستن روی این زباله ها به راحتی آلودگی ها را به خانه های اهالی ساکن دراین منطقه انتقال می دهند.باتوجه به بارشهای زمستانی وسایرفصول بر روی این زباله ها بخصوص زباله های بیمارستانی شیرابه های این پسماند دراین مدت بیش از دو دهه تا عمق سفره های زیر زمینی نفوذکرده است، وباتوجه به اینکه تمام آبهای مصرفی این منطقه از آب چاههای زیر زمینی است بیم آن است که این آبها آلوده بوده وسلامتی اهالی را به مخاطره انداخته باشد.

7-همچنین باتوجه به اینکه رودخانه قره سو درپایین دست همین مرکز انباشت زباله جریان دارد، مطمئناًبا آلوده شدن این رودخانه تمام ساکنین دهها روستای حاشیه این رودخانه که تا سد سبلان ومشگین شهرگسترده است درمعرض آلودگی هستند چراکه آب مصرفی احشام ومزارع اهالی از همین رودخانه می باشد.ناگفته نماندگاهی این زباله ها را برای کاهش حجم آن آتش می زنند ،چنان دود نا مطبوعی کل منطقه را در برمی گیرد که یک کارخانه بزرگ دودزا هم نمی تواند اینقدر آلودگی متصاعد کند.

8-ودرپایان دوباره درخواست اهالی این است ،می دانیم فوری وآنی حل این معضل مقدور نیست ولی دراسرع وقت نسبت به دفن وجمع آوری زباله اردبیل تدابیر خاص بیندیشید ودرغیر اینصورت اهالی ازاین بیشتر اجازه تجاوز به حقوق خویش را که سالهاست سلامتی شان از این بابت بخطر افتاده است را به هرقیمتی باشد به کسی نخواهند داد.

باتقدیم احترام
اهالی روستای طالب قشلاقی وسایر روستاهای منطقه

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار