شریفی:
رییس مرکز بهداشت غرب اهواز از غربالگری بیش از 525 هزار نفر از مردم غرب اهواز( 95درصد ) جمعیت حوزه تحت پوشش در خصوص کرونا ویروس (کووید-19) خبرداد.
کد خبر: ۸۳۶۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴ 04 April 2020

به گزارش تابناک از اهواز مهرداد شریفی با بیان این خبر، اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس کرونا کووید ۱۹ در کشور و به تبع آن استان خوزستان و شهرستان اهواز، کارشناسان مرکز بهداشت غرب اهواز ضمن ارائه آموزش‌های لازم در خصوص راه های پیشگیری از کرونا ویروس در منطقه تحت پوشش موفق به ثبت غربالگری بیش از 525 هزار نفر از افراد این شهرستان در زمینه بیماری (کووید- ۱۹)شدند.

وی ضمن دعوت از مردم برای در خانه ماندن به منظور قطع زنجیره انتقال این بیماری، افزود: شهروندان با مراجعه به سایت salamat.gov.ir و انجام خود اظهاری در زمینه غربالگری بیماری کرونا ویروس جهت اطلاع از صحت و سلامت خود در خصوص ابتلا به این بیماری، در صورت داشتن علائمی همچون تب، سرفه خشک، گلو درد و.... به مراکز 16 ساعته (کلینیک های غربالگری بیماری های واگیر مرکز بهداشت غرب اهواز) مراجعه کنند.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با مقایسه تعداد بسیار کم موارد بستری شده در بیمارستان نسبت به تعدادکل موارد غربالگری شده، گفت: پایین بودن این مورد نشان دهنده و نتیجه تلاش شبانه روزی کارشناسان و مراقبین، سلامت پزشکان، بهورزان و سایر پرسنل در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت که با تماس های مکرر و ثبت در سامانه سیب و حتی پیگیری های درب منازل افراد بیمار و مشکوک به کرونا که در سامانه خود اظهاری وزارت بهداشت ثبت نام کرده بودند مانع حضور عده کثیری از شهروندان برای بررسی وضعیت سلامت خود به بیمارستانها شدند و نشان داد پرسنل بهداشتی چقدر در کاهش بار مراجعات مردم نگران و مضطرب به بیمارستانها موثر بودند.

شریفی همچنین بیان کرد: حال جا دارد که همه در گوشه ای ازقلبمان در کنارقدردانی از قهرمانان بیمارستانها، جایی هم برای قدردانی ازپرسنل مراکز خدمات جامع سلامت، خانه های بهداشت و پایگاه سلامت در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: آنهایی که از ابتدای شروع بحران بیماری کرونا پا به پای پزشکان و پرستاران و کادر درمانی حتی در تعطیلات نوروز در کنار هموطنان خود بودند و دوری از فرزندان و خانواده خود را به عشق خدمت به هموطنان خود در ایام نوروز برگزیدند.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می رود با انجام خود قرنطینه ای و در خانه ماندن تا برطرف شدن خطر کرونا ویروس، ضمن حفظ سلامت خود و خانواده و با کمک به سلامت جامعه بتوانیم در حداقل زمان به شعار "کرونا را شکست میدهیم" جامه عمل بپوشانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار