معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به افزایش قابل توجه پسماندهای عفونی و بیمارستانی در کرمانشاه در پی شیوع بیماری کرونا، از تشدید نظارت‌ها بر شیوه مدیریت و دفن این پسماندها خبر داد.
کد خبر: ۸۳۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 04 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،آذر ولی‌زاده، با اشاره به افزایش پسماندهای بیمارستانی و عفونی خصوصا دستکش، دستمال کاغذی و ماسک با شیوع بیماری کرونا، افزود: رقم دقیقی از میزان افزایش این نوع پسماندها در دست نیست، چون روند بیماری متغییر است و میزان تولید این نوع پسماندها متناسب با شیوع بیماری بالا می‌رود.

وی با بیان اینکه افزایش این پسماندها باعث شده حساسیت‌ها بر شیوه دفن و مدیریت آنها بیشتر شود و نظارت‌ها جدی‌تر شود، ادامه داد: اگرچه محل دفن پسماندهای بیمارستانی و عفونی در کرمانشاه فعلا تغییر نکرده و تغییری هم در پروتکل امحا این پسماندها نداریم، اما نظارت‌ها را شبانه‌روزی کرده ایم تا موازین بهداشتی کاملا رعایت شود.

به گفته معاون محیط زیست استان کرمانشاه، در برخی موارد محدود هم نیاز به سوزاندن پسماندها است که باید تحت تدابیر ویژه انجام شود.

ولی‌زاده معتقد است، اقداماتی که انجام شده کرمانشاه را به یکی از استان‌های پیشتاز در زمینه مدیریت پسماندهای عفونی تبدیل کرده است.

وی همکاری مردم برای ادامه این روند را ضروری دانست و عنوان کرد: علاوه بر پسماندهای بیمارستانی و مراکز درمانی، تولید زباله‌های دستکش، ماسک و دستمال کاغذی هم بسیار بالا رفته که از مردم تقاضای جدی داریم از رها کردن این پسماندها در محیط زیست خودداری کنند.

معاون محیط زیست استان کرمانشاه رها کردن این پسماندها در محیط را باعث آلودگی آب، خاک و هوا دانست و تاکید کرد: مردم حتما باید این نوع زباله‌ها را در کیسه قرار داده و در سطل زباله بیندازند.

ولی‌زاده همچنین از افزایش پسماندهای خانگی در شهرها و روستاها نیز خبر داد و افزود: ایام قرنطینه و در خانه ماندن مردم باعث شده با افزایش قابل توجه تولید زباله خانگی نیز مواجه باشیم که راهکارهایی برای مدیریت بهتر این پسماندها را به استانداری، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ارائه دادیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار