رییس سازمان جهاد کشاورزی استان:
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه با بیان اینکه هیچ عاملی نتوانسته است مانع جهش تولید محصولات کشاورزی در خوزستان شود، گفت: شعار "جهش تولید" با توجه به ظرفیت ها و روندی که در حوزه تولید محصولات کشاورزی استان وجود دارد تحقق پذیر است.
کد خبر: ۸۳۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸ 07 April 2020

کیخسرو چنگلوایی با اشاره به شعار "جهش تولید" اظهار کرد: یکی از معیارهای اصلی مساله تولید، تولید در حوزه کشاورزی است و توجه به این حوزه می تواند زمینه ساز جهش تولید در کشور شود. در کشور و استان خوزستان پس از انقلاب تاکنون با اقدامات آموزشی و زیر بنایی که در حوزه کشاورزی انجام گرفته است شاهد روند رو به رشد تولید در بخش کشاورزی هستیم.

وی با اشاره به روند رو به رشد تولید محصولات کشاورزی در خوزستان افزود: در ابتدای انقلاب کل تولید محصولات کشاورزی در خوزستان حدود ۲.۵ میلیون تن بود که این عدد در سال ۹۲ به حدود ۱۲.۲ میلیون تن رسید. در حال حاضر میزان تولید محصولات کشاورزی در خوزستان حدود ۱۶.۵ میلیون تن است و در برنامه داریم تا این عدد در سال ۱۴۱۰ به ۳۰ میلیون تن برسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: شعار "جهش تولید" با توجه به ظرفیت ها و روندی که در حوزه تولید محصولات کشاورزی استان وجود دارد تحقق پذیر است. در سال های گذشته علی رغم اینکه شاهد مشکلات مختلف از جمله خشکسالی، وقوع ریزگردها و سیلاب بودیم اما روند رو به رشد تولید محصولات کشاورزی همیشه حفظ شده است و شاهد جهش تولید بوده ایم.

چنگلوایی با بیان اینکه هیچ عاملی نتوانسته است مانع جهش تولید محصولات کشاورزی در خوزستان شود، عنوان کرد: با تلاشی که از سوی کشاورزان و همچنین سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شده خوشبختانه شاهد روند رو به رشد تولید در استان هستیم و عواملی مانند سیلاب، ریزگردها و حتی خشکسالی نتوانسته اند این تولید را متوقف و کاهش دهند.

وی ادامه داد: امسال با توجه به شرایط کشت محصولات کشاورزی در استان شاهد رشد میزان تولید گندم، دانه های روغنی، چغندر قند و ... در استان خواهیم بود و بر اساس برنامه ریزی هایی که برای سال های آینده در استان داریم میزان تولید محصولات کشاورزی در خوزستان را تا افق ۱۴۱۰ به ۳۰ میلیون تن خواهیم رساند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری یکی از راهکارهای تحقق شعار جهش تولید است، خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن فاز دوم این طرح جهش بسیار خوبی را در تولید محصولات کشاورزی استان شاهد خواهیم بود و در این زمینه با اجرای آن بیش از ۴.۵ میلیون تن به میزان محصولات تولیدی استان اضافه خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار