استاندار خوزستان گفت: مردم سفرهای مربوط به روز ۱۳ فروردین را به آینده موکول کنند؛ همچنین انتظار می‌رود از تجمع کردن خانگی در منزل پرهیز، و با ماندن در خانه به کاهش زنجیره بیماری ویروس کرونا کمک بسیاری شود.
کد خبر: ۸۳۵۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳ 01 April 2020

غلامرضا شریعتی شب در گفت و گوی زنده با مردم که از طریق شبکه تلویزیون استانی پخش شد بیان کرد: نباید فکر کنیم با کاهش آمار مبتلایان به این بیماری به پیروزی رسیده ایم و نباید این ویروس را دست کم گرفت. نباید تصور کرد که شرایط عادی شده و همه فرمانداران باید نظارت قوی تری داشته باشند.

وی با بیان اینکه انتظار داریم همه مردم همراه با سایر دستگاه های دولتی، نیروهای مسلح، بسیج و کادر پزشکی در کنار هم با ویروس کرونا مبارزه کنند افزود: زمان آن رسیده که همه مردم یکدل و یکپارچه بر این ویروس منحوس غلبه کنند لذا در این شرایط حساس نیازمند تصمیمات قوی و همکاری شما مردم هستیم.

استاندار خوزستان گفت: اگرچه ویروس کرونا موجب از دست دادن تعدادی از هموطنانمان شده و اقتصاد و معیشت بسیاری را به مخاطره انداخته اما یک دستاورد ملی داشته و آن همدلی و یکپارچگی ملی است.

وی با اشاره به اینکه در راستای مقابله با این بیماری تلاش‌ بسیاری از سوی دستگاه های اجرایی و سایر نهادها در خوزستان صورت گرفته ادامه داد:کنترل های سختگیرانه برای سلامت آحاد جامعه است و انتظار داریم مردم در خانه هایشان مانده و اقدامات خود مراقبتی بیشتری انجام دهند.

شریعتی با بیان اینکه از بزرگان عشایر و طوایف درخواست می‌کنم به وظایف خود در مقابله با این بیماری عمل کنند افزود: کیفیت هر جامعه ای به میزان موفقیت آن جامعه در رویارویی با بحران‌های بزرگ سنجیده می شود و در این شرایط افراد جامعه باید با یکدیگر یکدل و متحد شوند تا از بحران ها عبور کنند.

وی بیان کرد: شهروندان خوزستانی ثابت کرده‌اند که در خطرات و بحران ها در کنار هم هستند؛ آگاهی هموطنان خوزستانی نسبت به این ویروس به ما ثابت کرد که این بحران برطرف می‌شود اما نگرانی ما در خصوص کسانی است که نسبت به این بیماری بی‌تفاوت هستند و سلامت آحاد جامعه را به خطر می‌اندازند لذا باید به آنها تذکر جدی داد.

استاندار خوزستان گفت: از تمامی دستگاه های آموزشی و فرهنگی می‌خواهم که از ظرفیت فضای مجازی بستری مناسب برای خانواده‌ها فراهم کنند.

وی با بیان اینکه گروه‌های بازرسی در خوزستان را به منظور جلوگیری از تجمع و تردد غیرضروری از ۵۶ به ۸۵ گروه افزایش دادیم ادامه داد: از تمامی مردم نیز می‌خواهم در صورت مشاهده هرگونه تخلف و برگزاری تجمعات، گزارشات خود را به ما اعلام کنند.

وی گفت: در روزهای سخت باید در کنار هم بمانیم و با رعایت دستورات بهداشتی و رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از رسومات به سلامتی افراد جامعه کمک کنیم‌. یکی از مهمترین سنت های ایرانیان، نوروز است که می توان با رعایت اصول خود مراقبتی در خانه بمانیم و دید و بازدیدها را به آینده موکول کرد.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار