مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از تخصیص بیمه بیکاری به پرسنل صنوف فرهنگی هنری خبر داد.
کد خبر: ۸۳۵۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳ 31 March 2020

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محمد جوروند با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت ها و صنوف مختلف فرهنگی هنری،افزود: به پرسنل موسسات فرهنگی هنری،چاپخانه ها،کانون های آگهی و تبلیغات،آموزشگاه های هنری و سایر صنوف فرهنگی هنری که صرفا به علت شیوع کرونا از کار بیکار شده اند بیمه بیکاری تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: همچنین صنوفی که کارگاه آنان تعطیل شده است و یا زیر یکسال سوابق بیمه در سال 98 دارند، مشمول بیمه بیکاری می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: در راستای ماده 2 و بند ب ماده 6 قانون بیمه بیکاری این دسته از صنوف می بایست ابتدا در سایت وزارت کار به آدرس https://bimebikari.mcls.gov.ir ثبت نام اولیه را انجام دهند که مهلت 30 روزه آنان رد نشود.

جوروند با بیان اینکه تمام مشاغلی که به صورت مستقیم به واسطه شیوع کرونا مجبور به تعطیلی شده و کارگران آنان بیکار شده اند،شامل قانون بیمه بیکاری خواهند شد، تصریح کرد: کسانی که در سامانه فوق ثبت نام
می کنند حتما علت بیکاری را گزینه حوادث غیرمترقبه انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: برابر مقررات تامین اجتماعی،لزوما بیمه شدگان بیکار که دارای کد کارگاهی بوده اند مشمول دریافت حق بیمه بیکاری هستند و اشخاصی که به صورت خویش فرما بیمه شده اند(مثل بیمه شدگان صندوق هنر) مشمول این قانون نیستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار