روزنامه لس آنجلس تایمز روز گذشته(۲۸ مارس) نوشت: دانیل آلدریچ استاد علوم سیاسی نورث‌ایسترن آمریکا از بکار بردن اصطلاح فاصله اجتماعی برای کنترل شیوع کرونا انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۳۵۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳ 30 March 2020

روزنامه لس آنجلس تایمز روز گذشته(۲۸ مارس) نوشت: دانیل آلدریچ استاد علوم سیاسی نورث‌ایسترن آمریکا از بکار بردن اصطلاح فاصله اجتماعی برای کنترل شیوع کرونا انتقاد کرد.

وی به طرح این پرسش پرداخته است که آیا عبارت "فاصله اجتماعی" پیام صحیحی را برای میلیون ها آمریکایی ارسال کرده است که در طول همه گیری COVID-19 در تلاش هستند از این طریق دست یابند؟

وی "فاصله جسمی" را برای توصیف مداخلات مانند انجام کار از خانه ، تعطیلی مدارس و حفظ حداقل 6 فوت فضای بین مردم ترجیح می دهد. آلدریچ با اشاره به اینکه انجام این اقدامات به عنوان "فاصله جسمی" خاص تر ، دقیق تر است و در نهایت می تواند جان بیشتری را نجات دهد، با نگرانی از عبارت "فاصله اجتماعی" می گوید: "این دقیقاً برعکس کارهایی است که ما می خواهیم مردم انجام دهند. هنگامی که فواصل فیزیکی در کار باشد، شما باید تا حد امکان روابط اجتماعی نزدیک داشته باشید."

آلدریچ بررسی می کند که چگونه پیوندهای اجتماعی بر میزان مرگ و میر پس از فاجعه مانند طوفان ها، فوران های آتشفشانی و سونامی ها تأثیر می گذارد. بارها و بارها، تحقیقات او - و همچنین کار دیگر دانشمندان علوم اجتماعی - نشان داده است که وقتی افراد آسیب پذیر بخشی از یک شبکه اجتماعی هستند ، احتمال زنده ماندن آنها بهتر می شود.

وی گفت: ما افراد زیادی در جامعه خود داریم که آسیب پذیر هستند - جوانان ، افراد سالخورده ، افرادی که مریض هستند یا به خوبی تغذیه نمی شوند. اما زمانی است که آسیب پذیری با انزوا ارتباط برقرار می کند  عوارض بالا می رود.

به عنوان مثال، در مقاله ای که در سال 2015 به بررسی میزان بقا در جوامع مختلف پس از زلزله ویرانگر توهوکو در مارس 2011 پرداخته است، آلدریچ و همکارش مرگ و میرهای کمتری، ناشی از سونامی را در جوامعی مشاهده کردند که انسجام اجتماعی بیشتری داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار