استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده، امسال روز طبیعت در استان نخواهیم داشت و از تردد و رفتن افراد به مکان‌های گردشگری در خوزستان ممانعت خواهد شد.
کد خبر: ۸۳۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵ 30 March 2020

غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در پنجمین نشست ستاد مدیریت ویروس کرونا در اداره کل مدیریت بحران خوزستان اظهار داشت: البته در خصوص روز طبیعت منتظر تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا هستیم اما به طور کلی از روز ۱۲ فروردین کنترل منطقه به منطقه و محله به محله را خواهیم داشت و در مناطق با وضعیت قرمز حتی امکان دارد خانه به خانه نیز این امر را کنترل کنیم.

به گزارش"تابناک" وی افزود: از ترددهای غیر ضروری ممانعت می‌کنیم، نیابد اجازه دهند افراد از مناطق خودشان خارج شوند و کسی نباید به قصد تفریح و گردش حتی از یک منطقه به منطقه دیگر برود.

وی گفت نکته دیگر این که تجمع در منزل آشنایان و اقوام ممنوع است، این که در خود شهر در یک منطقه جمع شوند فرقی با دیگر تجمعات ندارد و جمع شدن در خانه اقوام از تجمع در محیطهای باز خطرناک‌تر است.

استاندار خوزستان با درخواست از مردم برای ماندن در خانه توضیح داد: هر چند این مساله برای برخی سخت است اما برای پیشگیری از این بحران لازم است.

وی افزود: تاکید بر این است مراقبت‌ها به شکل جدی صورت گیرد، با کسانی که قانون را رعایت نکنند و مصوبات را اجرایی نکنند برخورد قانونی شود.

شریعتی گفت: ما نمی‌توانیم سلامت و جان شهروندان را به خاطر یک گروه کوچک که غفلت و سستی می کنند به خطر بیاندازیم و از این بابت است که به طور ویژه از جان مردم صیانت می‌کنیم.

وی با تاکید بر انجام اقدامات سختگیرانه تر در روزهای آتی بیان کرد: در شهرهای قرمز از همین امروز به صورت منطقه به منطقه ترددها کنترل می‌شود و اجازه تردد بین منطقه‌ای باید به حداقل برسد تا بتوانیم بر مهار بیماری کنترل بیشتری داشته باشیم.

پیمانکاران کارگران خود را به مدت ۱۰ روز مرخص کنند

شریعتی گفت: با توجه به فعالیت برخی پروژه‌های پیمانکاری به جز پروژهای مهم و تولیدی‌های ضروری، پیمانکاران مکلفند به مدت ۱۰ روز کارگران خود را مرخص کنند چراکه جان این کارگران نیز در خطر خواهد بود،

وی تصریح کرد: وضعیت استان پایداری است اما در بیماری‌های عفونی و مسری، وضعیت پایدار همیشه شکننده است و یک غفلت و سستی می‌تواند سیستم را به هم بزند از این رو باید مراقبت و دقت لازم برای مهار بیماری صورت گیرد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: به عنوان مثال در یک بازی فوتبال در دقیقه نود هم می‌توان گل خورد برای همین باید تا آخرین لحظه‌ها مراقبت لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: براساس گزارشهای اپیدمیولوژیست‌های کشور و استان تاکنون مداخلات بر شییب این بیماری موثر واقع شده و نسبت به شیب اولیه کاهش داشته است.

وی با تاکید بر ادامه روند فاصله گذاری اجتماعی گفت: ورودی استان در طول ۱۰ روز گذشته به نسبت سال قبل ۸۱ درصد و خروجی ۸۲ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: البته سال گذشته نیز با بحران سیل رو به رو بودیم که همین امر بر میزان ورود و خروج استان تاثیر به سزایی گذاشته بود ولی در کل کاهش ورود و خروج به استان نشان از تلاش های نیروی انتظامی، بسیج، هلال احمر، ارتش، دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداران دارد.

شریعتی با بیان این که ترددهای بین شهری تنها ۶۰ درصد کاهش یافته است بیان کرد: در حوزه ترددهای بین شهری آن‌طور که باید و شاید و ما انتظار داشتیم کاهش نداشته ایم برای همین می بایست وروردی و خروجی شهرها نیز در استان کنترل شود و اجازه ورود به شهرها هم داده نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار