عضو هیات مدیره انجمن صنفی کشاورزان خوزستان:
عضو هیات مدیره انجمن صنفی کشاورزان خوزستان در واکنش به اظهارات رییس صنعت، معدن و تجارت خوزستان با این عنوان که شرکت‌های نیشکر خوزستان با احتکار به دنبال افزایش قیمت شکر هستند گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در اقدامی نادرست و غیرمعقول، کشت و صنعت های نیشکر را محتکر دانسته است.
کد خبر: ۸۳۴۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵ 30 March 2020

عضو هیات مدیره انجمن صنفی کشاورزان خوزستان در واکنش به اظهارات رییس صنعت، معدن و تجارت خوزستان با این عنوان که شرکت‌های نیشکر خوزستان با احتکار به دنبال افزایش قیمت شکر هستند گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در اقدامی نادرست و غیرمعقول، کشت و صنعت های نیشکر را محتکر دانسته است.

فراز زاهدی فرد گفت: بنظر می رسد رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با این اظهارات خود می خواهد عملکرد ضعیف خود در سایر بخش ها را مخفی کند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و لزوم تامین مایحتاج ضروری مردم استان مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده گفت: متاسفانه این روزها مردم خوزستان برای تهیه این اقلام با مشکل مواجه شده اند و در حالی که سازمان صنعت، معدن و تجارت متولی تامین این مایحتاج می باشد ولی می بینیم که عملکرد خوبی در این خصوص ندارد و جدیدا هم برای اینکه افکار عمومی را از این سوء مدیریت منحرف کند، شرکت های نیشکری را بعنوان محتکر شکر خوانده است این در حالی است که دیدیم شرکت توسعه نیشکر در کنار تولید شکر از زمان شیوع ویروس کرونا با تلاش خود توانست الکل طبی را تولید و به سراسر کشور ارسال کند بنابراین شایسته نبود شرکت های نیشکری که چنین رویکردی دارند مورد اتهام قرار گیرند.

وی با بیان اینکه شرکت های نیشکری در واقع یک مجموعه تولیدی هستند و عملا هیچ نقشی در توزیع شکر در بازار ندارند گفت: توزیع شکر در بازار بعهده سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان است و این سازمان باید ناظر بر توزیع شکر باشد و شرکت توسعه نیشکر اقدام به تخصیص شکر بر اساس حواله های صادر شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت می کند بنابراین اظهارات رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در خصوص احتکار شکر از سوی شرکت های نیشکری منطقی بنظر نمی رسد ضمن اینکه شرکت توسعه نیشکر نقشی هم در خصوص قیمت شکر ندارد و قیمت شکر را سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تعیین می کند بنابراین این اتهام رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان مبنی بر اینکه شرکت های نیشکر با احتکار شکر می خواهند قیمت شکر را افزایش دهند هم منطقی نیست.

وی با تاکید بر اینکه نباید مدیران به خود اجازه بدهند اینگونه بخش کشاورزی را با مطالب غیرمنطقی دچار تنش کنند گفت: به چنین مدیرانی اخطار می دهیم که سیاست های خود را در رابطه با بخش کشاورزی تغییر دهند چون این بخش مهم اقتصادی نباید محلی برای مانور برخی مدیران شود که بخواهند افکار عمومی را از سوءمدیریت خود منحرف کنند.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی کشاورزان خوزستان با اشاره به اینکه بخش کشاورزی استان طی سالهای اخیر با مشکلات زیادی روبرو بوده است گفت: منطقی نیست برخی مدیران بخواهند با پنهان کردن مشکلات و سوء مدیریت خود تلاش کنند به صنعت نیشکر بتازند و شرکت های نیشکری را محتکر بنامند.

زاهدی فرد با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان جهش تولید و نقش مهم بخش کشاورزی برای تحقق این شعار گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان باید بداند که چنین رفتارهایی در نهایت عواقب خوبی برای بخش کشاورزی و بویژه صنعت نیشکر در پی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه شرکت توسعه نیشکر نقش مهمی در خودکفایی کشور در تولید شکر دارد گفت: شایسته نیست سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اینگونه شرکت های نیشکری را محتکر بخواند.

 

 

 

منبع: پایگاه خبری قلم ماندگار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار