– در پاسخ به مطلب عدم رسیدن پروژه به مرحله آسفالت متذکر میگردد که این پروژه ،همانگونه که از عنوانش پیداست ، فاز به فاز اجرا میگردد که فاز اول آن بطور کامل و با ۲۵ درصد مازاد بر قرارداد اولیه اجرایی گردیده که اظهارات عنوان شده کذب محض و عاری از واقعیت است.
کد خبر: ۸۳۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰ 29 March 2020

پاسخی به مطلب خبرگزاری فارس با عنوان پروژه ساحلی اهواز ملاثانی از تعلل سازمان همیاری تا مانع تراشی شرکت نفت و ترک تشریفات فاز اول این پروژه

سلام علکیم

خبرگزاری فارس اهواز در خصوص ترک تشریفات پروژه فاز اول جاده ساحلی اهواز ملاثانی در مقطع شیبان اقدام به نشر مطالبی غیر واقعی ، غیر کارشناسی ،غیر مسئولانه و کذب نموده که به جهت تنویر افکار عمومی توضیحاتی بشرح ذیل ارائه میگردد :


– در خصوص روند ترک تشریفات پروژه ساحلی، باطلاع میرساند که فرآیند ترک تشریفات به پیشنهاد کارفرما مبنی بر واگذاری پروژه به پیمانکار مشخصی انجام میگیرد که اقدامی قانونی و معمول است.


در پروژه فوق الذکر نیز سازمان همیاری بعنوان پیمانکار پیشنهادی شهرداری شیبان معرفی و تایید گردید ، لذا پرداختن به این موضوع و حاشیه سازی نتیجه ای جز تشویش اذهان عمومی و فرافکنی در بر نخواهد داشت.


مضافا اینکه این امر در زمان مدیریت قبلی سازمان اتفاق افتاده که امری قانونی و عاری از اشکال میباشد.

– در پاسخ به مطلب عدم رسیدن پروژه به مرحله آسفالت متذکر میگردد که این پروژه ،همانگونه که از عنوانش پیداست ، فاز به فاز اجرا میگردد که فاز اول آن بطور کامل و با ۲۵ درصد مازاد بر قرارداد اولیه اجرایی گردیده که اظهارات عنوان شده کذب محض و عاری از واقعیت است.

– نکته حائز اهمیت دیگر اینکه پروژه مذکور ، براساس فهرست بهای راه و باند سال ۹۷ ( براساس دلار ۳۶۰۰ تومان ) و با قراردادی که فاقد تعدیل است ، در سال ۹۸ اجرا گردید .
توضیح اینکه فقدان تعدیل و اجرای پروژه براساس فهرست بهای ۹۷ لطف و کمک بزرگی است که سازمان در حق شهرداری بعمل آورده است.

(قرار داد کاری این پروژه در تاریخ ۲۷ / ۱۲ / ۹۷ منعقد گردید.)

– علیرغم عقد قرداد و اعزام ماشین آلات در تاریخ ۹۸/۱/۱ به دلیل وقوع سیل در بهار ۹۸، آغاز پروژه به مدت ۳ماه به تعویق افتاد و پس از پایان سیل و در بدو آغاز عملیات اجرایی ،شهرداری شیبان و مشاور پروژه تقاضای بازنگری و تغییر طرح و نقشه را به دفتر فنی استان ارائه نمودند‌ که نقشه های اجرایی با ۶ ماه تاخیر تحویل سازمان گردید.

– مبلغ کل قرارداد ۳۵ میلیارد ریال تعیین شده که حدود ۲۵ میلیارد ریال آن به سازمان پرداخت گردیده است‌.
که ۱۰ درصد آن در اختیار شهرداری شیبان تحت عنوان سپرده حُسن انجام کار کسر و با احتساب کسورات، حدود ۲۰ میلیارد ریال به حساب سازمان واریز گردید. این در حالیست که ارزش ریالی کارکرد سازمان بیش از ۴۰ میلیارد ریال است.

– پروژه حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به دلیل عبور آیتم های پروژه از سقف مجاز(۲۵درصد) براساس شرایط عمومی پیمان، ادامه فعالیت آن غیرقانونی است و مشمول اعمال ماده ۴۸ میگردد ، و ادعای بعمل آمده در مصاحبه منتشر شده ناشی از فقر آگاهی و کمبود سواد فنی بوده است.

– در پاسح به اظهارات غیرفنی و غیرکارشناسانه رییس شورای اسلامی شهر شیبان مبنی بر غیر کیفی بودن مصالح ، متذکر میشویم که شیت های آزمایشگاهی و نظارت مستمر و تایید مشاور و کادر فنی شهرداری شیبان،حاکی از کیفیت بالای فنی مصالح می باشد.

ضمن اینکه هرگونه پرداخت مالی ، بعد از تایید فنی امکان پذیر است که در این باره تناقض گویی در گزارش آن خبرگزاری موج میزد.

نکته مهم و جالب اینکه ، تمامی پرداختی ها، تایید صورت وضعیت ها،تعیین و معرفی قرضه خاک و …. با نظر و تایید معاون معزول وبرکنار شده آن شهرداری (مصاحبه شونده توسط خبرگزای فارس) بوده و چنانچه نقصی در پروژه وجود داشته باشد، دلیل روشنی بر ضعف نظارت و عدم توانایی فنی این شخص بوده است.

لهذا خبرگزاری فارس از عنوان جعلی برای فرد مصاحبه شونده استفاده کرده است. زیرا شخص مذکور حالیا هیچ سمت ومسئولیتی در شهرداری شیبان ندارد و این موضوع بار سنگین حقوقی را به دنبال خواهد داشت.

در ادامه اعلام می گردد؛ سازمان همیاری شهرداری های استان خوزستان ضمن انجام تعهدات خود و علاوه بر آن ۲۵ درصد مازاد قرارداد، نه تنها کارگاه را ترک نکرده بلکه به وظیفه قانونی خود طبق‌شرایط عمومی پیمان، عمل کرده است.

درپایان ذکر این نکته ضروریست که، چندصباحی است خبرگزاری فارس در اهواز، اقدام به انعکاس مطالب غیرواقعی، بی پایه و اساس و بعضا توام با اتهام وافترا در جهت تشویش اذهان عمومی در خصوص عملکرد مجموعه زحمتکش و پاکدست سازمان همیاری شهرداری های استان خوزستان نموده است، که در این راستا؛ سازمان ، حق اقدام قانونی از طریق مراجع قضایی را برای خود محفوظ دانسته و اقدامات اولیه قانونی در خصوص چرایی تشویش اذهان عمومی توسط آن خبرگزاری به عمل آورده است.

ِلذا به استناد ماده ۲۳ فصل ۶ جرائم مطبوعات و رسانه, در جهت تنویر اذهان عمومی ترتیبی اتخاذ گردد تانسبت به نشر توضیحات ارائه شده در سایت و همان صفحه خبرگزاری اقدام لازم بعمل آورند در خاتمه میگوییم:

هرکس بد ما به خلق گوید
ما چهره از او نمی خراشیم
ما نیکی او به خلق گوییم
تا هر دو دروغ گفته باشیم

والسلام علی من التبع الهدی

روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های استان خوزستان

        

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار