پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۳۸۳۰۹ تن افزایش یافت؛ این در حالی است که حال عمومی ۳۴۶۷ تن از مبتلایان که در مراکز درمانی بستری هستند، نامساعد گزارش شده است.
کد خبر: ۸۳۴۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲ 29 March 2020

تابناک اجتماعیپس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۳۸ هزار و ۳۰۹ تن افزایش یافت.


آمار مبتلایان «کووید-۱۹» به ۳۸ هزار و ۳۰۹ تن و جان باختگان به ۲۶۴۰ تن رسید/ کشف ۲۹۰۱ مورد جدید و بهبود ۱۲۳۹۱به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک، تا کنون ابتلای تعدادی از افراد از نظر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ بر اساس شواهد آزمایشگاهی، قطعی گزارش شده و بر اساس آخرین نتایج آزمایش‌ها، ابتلای ۲۹۰۱ مورد جدید از ظهر گذشته تا امروز قطعی شده است.

جهانپور افزود: در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۲۳ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۲۶۴۰ تن رسیده است؛ همچنین تا به امروز خوشبختانه ۱۲۳۹۱ تن بهبود یافته‌اند و البته ۳۴۶۷ تن از بیماران بستری از جمله افراد بدحال هستند که امیدواریم با مراقبت‌های کادر درمانی و دعای خیر شما بهبود پیدا کنند.

وی افزود: میانگین سنی افراد مبتلا در کشورمان تا به امروز ۵۵ سال و میانگین سنی جان باختگان ۶۹ سال است؛ این موضوع اهمیت توجه به بزرگتر‌ها را نشان می‌دهد که نقش موثری در زندگی همه ما دارند و می‌بایست مراقب شان باشیم، به ویژه آن‌هایی که بیماری‌های زمینه‌ای هم دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه از خوداظهاری نزدیک به ۶۰ میلیون تن از هموطنانمان در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و سامانه salamat.gov.ir خبر داد و گفت: اگر این مشارکت خوب شما مردم در این امر نبود، امکان شناسایی سریع و مداخله به وجود نمی‌آمد و شاهد رسیدن به مرحله مدیریت بیماری نبودیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار