سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در خوزستان به ۶۷۱ بیمار رسید که از این تعداد ۷۸ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.
کد خبر: ۸۳۴۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ 29 March 2020

دکتر فرهاد ابول نژادیان روز یکشنبه در پنجمین نشست ستاد مدیریت ویروس کرونا در اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان بیان کرد: از روز نهم فروردین تاکنون ۴۰ نفر به مبتلایان کرونا در خوزستان اضافه شده و سه نفر نیز فوت کردند؛ ۲ مورد  از فوتی ها متعلق به  اهواز و یک مورد متعلق به آبادان است.

وی با اشاره به آمار تفکیکی مبتلایان جدید به کرونا در خوزستان گفت:از این تعداد اهواز ۱۰ نفر، آبادان و ماهشهر هر کدام پنج نفر، دزفول هفت، خرمشهر سه نفر، شوشتر، دشت‌آزادگان، امیدیه، و باوی هر کدام ۲ نفر، و شوش و اندیمشک هر کدام یک نفر مبتلا شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  افزود: تاکنون ۳۹۹ بیمار مبتلا به کرونا در خوزستان بهبود یافته و  ۱۹۹نفر بستری در بیمارستان هستند.

غربالگری چهار میلیون خوزستانی 

وی ادامه داد:  تاکنون سه میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در خوزستان غربالگری شده اند و پیش بینی می شود که تا پایان روز یکشنبه این میزان به چهار میلیون نفر برسد.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان تا ظهر روز نهم فروردین ۶۳۱ نفر بود که ۷۵ نفر از آنها فوت شدند.

بر اساس این گزارش با احتساب آمار جدید، مبتلایان به ویروس کرونا در اهواز ۲۱۰، دزفول ۶۶، خرمشهر ۵۸، آبادان ۵۴ ، ماهشهر ۴۷ ، اندیمشک ۴۱، شوشتر ۳۷،باوی ۲۲ ، شادگان ۲۱، شوش ۲۰، مسجدسلیمان ۱۵، بهبهان ۱۴، کارون ۱۳، رامهرمز و امیدیه ۱۲، ایذه و هندیجان هر کدام پنج ، حمیدیه چهار، رامشیر، گتوند و باغملک هر کدام سه، اندیکا ۲، دشت آزادگان سه و آغاجاری یک مورد گزارش شده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نهم فروردین اعلام کرد: تاکنون۳۵ هزار و ۴۰۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲ هزار و ۵۱۷ نفر به دلیل ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار