استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: در شهرهای وضعیت قرمز مثل خرمشهر، آبادان، شادگان و اندیمشک، اقدامات سختگیرانه‌تر اعمال خواهیم کرد و فردا، نهم فروردین تصمیمات لازم برای این چهار شهر گرفته خواهد شد و آن را به سرعت و با جدیت اعمال می‌کنیم.
کد خبر: ۸۳۴۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۶ 28 March 2020

غلامرضا شریعتی شامگاه جمعه پس از نشست شورای تامین استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت:در حال حاضر خرمشهر، آبادان، اندیمشک و شادگان شهرهای قرمز استان هستند و اقدامات سختگیرانه تر در این شهرها اجرا می شود. تصمیم های جدی برای این شهرها در نظر گرفته شده است که با جدیت اجرا می شوند.

به گزارش"تابناک" وی افزود: حفظ سلامت و جان مردم خط قرمز ما و تمامی اعضای شورای تامین استان است ،در این زمینه با هیچکس مماشات نمی شود، مردم نقش اساسی در این زمینه دارند و باید همکاری کنند ما انتظار داریم نهایت همکاری از سوی مردم صورت گیرد در غیر اینصورت مجبوریم از طریق اعمال قانون کنترل را اجرایی کنیم.

استاندار خوزستان با تاکید بر این که در حال حاضر وضعیت استان پایدار است توضیح داد: شرایط بیماری کرونا در استان تحت کنترل است و هیچ مشکل خاصی نیست اما در بیماری های مسری شرایط پایدار هم شکننده است لذا از مردم می خواهیم همکاری جدی با ما داشته باشند.

وی افزود: در راستای دستور العمل کشوری، مبنی بر فاصله گذاری اجتماعی که باید در کل کشور برای کنترل بیماری ناشی از ویروس کرونا اجرایی شود، شورای تامین خوزستان روز جمعه تشکیل جلسه داد و تبادل نظر و هماهنگی های مختلف در این راستا صورت گرفت و تصمیم های مهمی اتخاذ شد.

شریعتی گفت: براساس مصوبات این نشست بنا شد فقط افراد ساکن در شهرهای مورد نظر اجازه ورود به آن شهرها را داشته باشند و از ورود افراد غیرساکن جلوگیری می شود، نحوه شناسایی افراد با کارت ملی، بیمه نامه، پلاک خودرو است.

وی ادامه داد: افراد غیر ساکن در شهرها باید هر چه سریعتر شهر را ترک کنند. این مسافران می توانند از شهرها خارج شوند اما اجازه ورود به شهرهای استان خوزستان را ندارند.

استاندار خوزستان توضیح داد: مدارس و دانشگاه ها تا پایان زمان طرح تعطیل هستند در این مدت پارک‌ها، بوستان ها، تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی و به طور کلی تمامی محل های تجمع با شدت بیشتر تعطیل خواهند بود.

وی بیان کرد: اصناف و مشاغلی که در زمینه تامین مواد غذایی فعالیت دارند همچنین داروخانه دایر هستند اما سایر مشاغل تعطیل هستند و اجازه فعالیت ندارند ، تمامی مراسم ها از جمله مراسم شادی، مذهبی، فرهنگی، تشییع جنازه، ترحیم و هر گونه مراسمی که منجر به تجمع افراد شود ممنوع است و با متخلفان برخورد می شود.

شریعتی با بیان این که تردد خودروهای امدادی، درمانی و پلیس بلامانع است گفت:تردد سایر خودروها ممنوع است، حرکت قطارها به استان تا سیزده فرودین محدود و حرکت قطارها در استان کاملا ممنوع است.

وی با بیان اینکه حرکت اتوبوس‌ها نیز با محدویت انجام می شود تصریح کرد: هواپیماها نیز باید پروازهای خود را به حداقل برسانند و حداکثر محدودیت ها به همراه رعایت الزامات بهداشتی صورت گیرد.

استاندار خوزستان ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد مردم موافق طرح های محدودیت هستند تنها ۲۰ درصد موافق نیستند که برای سلامت جان ۸۰ درصد مکلف به انجام قانون هستند.

وی گفت: برای روز سیزدهم فروردین و روز طبیعت نیز طی هفته آینده تصمیم گرفته می شود و به مردم اعلام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار