پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۳۲۳۲۲ تن افزایش یافت؛ این در حالی است که حال عمومی ۲۸۹۳ تن از مبتلایان که در مراکز درمانی بستری هستند، نامساعد گزارش شده است.
کد خبر: ۸۳۴۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹ 27 March 2020

تابناک اجتماعیپس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۳۲ هزار و ۳۲۲ تن افزایش یافت.


به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک، تا کنون ابتلای تعدادی از افراد از نظر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ بر اساس شواهد آزمایشگاهی، قطعی گزارش شده و بر اساس آخرین نتایج آزمایش‌ها، ابتلای ۲۹۲۶ مورد جدید از ظهر گذشته تا امروز قطعی شده است.

آمار مبتلایان «کووید-۱۹» به ۳۲ هزار و ۳۲۲ تن و جان باختگان به ۲۳۷۸ تن رسید/ کشف ۲۹۲۶ مورد جدید و بهبود ۱۱۱۳۳

چرا ارائه آمارهای تفکیکی و تعداد مبتلایان هر استان متوقف شد؟ این سوالی است که سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به آن گفت: مهم ترین دلیل، ایرادی‌ست که این آمارهای تفکیکی به وجود می آورد؛ اینکه هرجا همکاران‌مان فعال‌تر هستند، آمارها بالاتر می‌رود و برخی تعبیر می‌کنند که در آن نقاط اوضاع بحرانی‌تر است، در حالی که این گونه نیست.
 
جهانپور افزود: در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۴۴ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۲۳۷۸ تن رسیده است؛ همچنین تا به امروز خوشبختانه ۱۱۱۳۳ تن بهبود یافته‌اند و البته ۲۸۹۳ تن از بیماران بستری از جمله افراد بدحال هستند که امیدواریم با مراقبت‌های کادر درمانی و دعای خیر شما بهبود پیدا کنند.

وی در توضیح چرایی افزایش آمار‌ها گفت: اینکه شاهد افزایش آمار مبتلایان هستیم، نه به معنی شیوع بیشتر، که در نتیجه افزایش فعالیت‌های بیماریابی و مشارکت مردم در این امر با ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir و شناسایی مبتلایان پیش از مراجعه ایشان به مراکز درمانی است؛ بنابراین، جا دارد از همه مردمی که هنوز به دلایلی نتوانسته اند در این سامانه ثبت نام کرده و به بسیج ملی مقابله با کرونا بپیوندند، به این سامانه بروند و مشخصاتشان را ثبت کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به یکی از مشکلات رایج همکارانش در این روز‌ها گفت: از همه هموطنانمان می‌خواهیم به تماس‌های دریافتی از شماره ۴۰۳۰ حتما پاسخگو باشند، چون همکارانمان تاکید دارند که تماس هایشان با برخی هموطنان به پاسخی منجر نمی‌شود. بدانید که این شماره متعلق به همکاران ما در وزارت بهداشت است و در راستای مقابله با کرونا با هموطنان مان تماس گرفته می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار