معاون طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: خروجی سدها را به‌صورت منظم کنترل می‌کنیم و حجم خالی مناسبی در پشت سدها وجود دارد.
کد خبر: ۸۳۳۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳ 26 March 2020

فراز رابعی در خصوص آخرین شرایط سدهای خوزستان و احتمال جاری شدن سیلاب اظهار کرد: فروردین امسال ماه پر بارشی است اما حجم خالی پشت سدهای ما در حاضر شرایط خوبی دارند؛ از نظر آمار ورودی آب به سدها، در حوزه کرخه دومین اسفند پر آب و در حوزه دز پنجمین اسفند پرآب نیم‌قرن اخیر را پشت سر گذاشتیم‌.

وی افزود: خدا را شکر تمام سیلاب‌های اسفند را در مخازن تسکین دادیم.

معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: طبق پیش‌بینی‌ها از هفتم فروردین تا یازدهم یک موج بارشی و بلافاصله پس از آن هم یک نسبتا قوی در پیش داریم که با توجه به این موضوع و بارش‌های قبل و با توجه به ظرفیت ایمن پایین‌دست، خروجی سدها را تنظیم کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بر این اساس خروجی سد کرخه ۴۵۰ متر مکعب بر ثانیه و سد دز ۷۵۰ متر مکعب بر ثانیه خواهند بود که این خروجی را افزایش نخواهیم داد و مرتبا این خروجی‌ها را تحت نظر داریم.

رابعی عنوان کرد: آمادگی داریم بسته به شدت بارش‌ها و با توجه به ظرفیت مخازن، بهترین تصمیم را بگیریم و خروجی‌ها را متناسب با شرایط افزایش دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار