ورزش ایران در سالی که گذشت
لیگ برتر در پایان سال ۹۸ با حضور در نیمه بالایی جدول لیگ برتر عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشتند.
کد خبر: ۸۳۳۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴ 30 March 2020

تیم‌های خوزستانی لیگ برتر در سال ۹۸ پر فراز و نشیب ظاهر شدند. به طوری که استقلال خوزستان که سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارد در لیگ برتر ۹۸-۹۷ سرانجام با هدایت محمد علوی طعم سقوط به لیگ دسته اول را چشید و اکنون در میانه های جدول این لیگ قرار دارد. این باشگاه در سال گذشته مشکلات زیادی از جمله وضعیت نامناسب مالی و کسر امتیاز را پشت سر گذاشت و مدت هاست با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند. آن‌ها تلاش می‌کنند با تمام مشکلات‌شان از نام این تیم دفاع کنند و با مربی‌گری امیر خلیفه اصل به روزهای اوج خود بازگردند.

نفت مسجدسلیمان دیگر تیم خوزستانی در ابتدای سال گذشته، لیگ برتر ۹۷-۹۸ را با ماندن در لیگ برتر به پایان رساند. آن‌ها در فصل گذشته ابتدا با ویسی آغاز کردند، سپس هدایت تیم‌شان را به مرزبان و پس از آن به فیروز کریمی سپردند. طلایی پوشان مسجدسلیمان در نهایت با دو امتیاز بیشتر از سپیدرود رشت در لیگ برتر ماندنی شدند اما فصل جدید برای آن جور دیگری رقم خورد. تیمی که مهدی تارتار هدایت آن را بر عهده گرفت، این‌بار با ثبات تر و در آرامش دیدار های خود را پشت سر گذاشت. مسجد سلیمانی‌ها در ابتدای فصل با جذب بازیکنانی مثل سوشا مکانی و محمد طیبی خط دفاع خود را مستحکم کردند به طوری که توانستند نیم فصل اول را بدون شکست پشت سر بگذارند.

آن‌ها با تعداد تساوی زیاد و بازی‌های دفاعی، تیم‌شان را در نیمه بالایی جدول نگه داشتند. در نیم فصل مهدی تارتار به دلیل مشکلات مالی از تیمش جدا شد ولی بعد از مدت کوتاهی دوباره به این تیم برگشت. او نیم فصل دوم را با جذب چند بازیکن دیگر آغاز کرد و امروز پس از گذشت بیست و یک هفته از بازی‌های لیگ برتر در مصاحبه‌هایش می‌گوید از عملکرد تیمش رضایت دارد و به دنبال این است که رتبه تیمش را بهبود ببخشد. باید دید شاگردان تارتار در حالی که همچنان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند در ادامه لیگ از خود چه عملکردی را به نمایش خواهند گذاشت.

نفت اکنون هم در نیمه بالایی و در رده هشتم جدول قرار دارد. باید دید شاگردان تارتار در ادامه لیگ از خود چه عملکردی را به نمایش خواهند گذاشت.

فولاد خوزستان باشگاهی که در فوتبال ایران به دلیل مدیریت مناسب و ثبات همیشه زبان زد بوده، در فصل گذشته لیگ برتر مربیان زیادی را عوض کرد و در نیم فصل دوم سکان هدایت قرمز پوشان در دست افشین قطبی بود که در نهایت با فولاد خوزستان در رده هشتم جدول لیگ برتر قرار گرفت. جدایی قطبی از فولاد دور از انتظار بود. او تنها یک نیم فصل در کنار تیمش حضور داشت و خیلی زود از سمت مربی‌گری فولاد کنار رفت. او پس فولاد به چین رفت عملکرد خوبی با باشگاه چینی به نمایش گذاشت. بعد از افشین قطبی، عنوان سرمربی‌گری به جواد نکونام رسید.

فصل جدید برای فولادی ها با باخت آغاز شد اما رفته رفته شاگردان نکونام از خود عملکرد بهتری نشان دادند. شهاب گردان گلر تیم و مدافعانی مثل ایوب والی، موسی کولیبالی، عبدالله زاده، آبشک و قاسمی‌نژاد در میانه میدان و همچنین حسن بیت سعید و شیمبا در خط حمله فولاد را تبدیل به تیمی کردند که به راحتی امتیاز از دست نمی‌داد. نیم فصل برای قرمز پوشان اهوازی با رده ششمی به پایان رسید و نکونام در بین دو نیم فصل اقدام به جذب آپاندا پاتوسی و فرشاد احمدزاده دو بازیکن سابق سرخابی کرد تا ضعف‌های تیمش را بتواند پوشش دهد.

از اتفاقات رخ داده برای فولاد در سال گذشته، حضور سعید آذری در راس هرم مدیریت باشگاه فولاد بود. سعید آذری در شهریور جایگزین حبیب رضایی شد.

اما در کنار عملکرد خوبی که برای فولادی ها رقم خورد، خبر های خوبی به گوش هوادارانش نرسید. این تیم ایوب والی مدافع موثر و کاپیتان خود را به دلیل پارگی رباط صلیبی از دست داد. نکونام با تمام این سختی‌ها باید هواداران را بعد از چند فصل به آرزوی خود برساند و آن هم صعود به لیگ قهرمانان آسیا است.

برزیلی‌های آبادان، برخلاف دیگر تیم خوزستانی فصل گذشته را با یک مربی استارت زد و با همان مربی لیگ را به پایان رساند. پائولو سرجیو سرمربی نفتی‌ها اواخر لیگ با آبادانی‌ها عملکرد نسبتا خوبی به نمایش گذاشت و آن‌ها را به رده نهم جدول رساند اما این پایان کار سرجیو پرتغالی بود و او راهی لیگ عربستان شد. در ادامه مدیران صنعت نفت آبادان هدایت تیم‌شان را در فصل ۹۹-۹۸ به دراگان اسکوچیچ سپردند و در ادامه طلایی پوشان آبادانی با اسکوچیچ در لیگ بسیار خوب ظاهر شدند و نیم فصل را تا رده چهارم جدول بالا آمدند.

در ادامه به یک باره اسکوچیچ از این تیم جدا شد و دلیل آن را مشکلات مالی و بیماری عنوان کرد اما در ادامه با حرف و حدیث‌های فراوان سکان هدایت تیم‌ملی ایران را به عهده گرفت. اسکوچیچ قبل از جداییش از نفت بارها از وضعیت بد مالی تیمش گله مند بود و کار به جایی رسیده بود که به گفته‌ خودش چهار ماه بدون حقوق فعالیت کرد و بازیکنانش نیز حدود شش ماه بدون حقوق تمرین و بازی می‌کردند. نفتی‌ها در ادامه با هدایت بهنام سراج در نیم فصل دوم پر فراز و نشیب ظاهر شدند و در پایان سال ۹۸ با سی و سه امتیاز در رده هفتم جدول لیگ برتر قرار گرفت. باید دید برزیلی‌های آبادان با مربی‌گری بهنام سراج چه عملکردی را از خود در سال جدید به نمایش می‌گذارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار