معاون عمرانی استاندار مامور بررسی علل حادثه
سقوط یک دستگاه خودرو در گودال ناشی از نشست زمین هم‌زمان با بارش شدید باران در قم، جان باختن سه سرنشین خودرو را در پی داشت، این حادثه بامداد امروز در میدان کشاورز قم رخ داد که براثر آن سه سرنشین خودرو ۲۰۶ جان خود را از دست دادند. معاون عمرانی استاندار مامور بررسی علل این حادثه شده است.
کد خبر: ۸۳۳۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۳ 24 March 2020

به گزارش تابناک قم، دو خودرو در گودالی که به دلیل نشست زمین در این منطقه به وجود آمد سقوط کرد که با تلاش نیروهای آتش‌نشان دو سرنشین خودرو اول نجات پیدا کردند، ولی متأسفانه سه سرنشین خودرو دوم جان خود را از دست دادند .علت به وجود آمدن این گودال هفت متری که موجب این حادثه دلخراش شد توسط کارشناسان در دست بررسی است.

فرونشست مرگبار زمین در قم

کریمی روابط عمومی آتش نشانی قم گفت: با تلاش نیرو‌های اتشنشان دو سرنشین خودرو اول (پراید) نجات یافتند، ولی متاسفانه سه سرنشین خودرو دوم (پژو ۲۰۶) جان باختند.

فراهانی معاون اورژانس ۱۱۵ قم نیز گفت: سه دستگاه آمبولانس در سریعترین زمان به محل حادثه اعزام شد که مجروحان حادثه (۲ نفر سرنشینان پراید) به بیمارستان آیت الله گلپایگانی منتقل شدند.

وی گفت: در این حادثه ۳ نفر عضو خانواده (یک آقا، یک خانم و فرزند خردسال) که از سرشینان خودرو پژو ۲۰۶ بودند در دم جان باختند.

نشست زمین در قم بخاطر تونل مترو است؟

معاون شهردار قم با انتقاد از گمانه‌زنی‌ها درباره علت نشست زمین در میدان کشاورز گفت: این نشست ربطی به تونل مترو ندارد.

عباس حلوایی‌زاده با اشاره به وقوع حادثه نشست زمین در میدان کشاورز اظهار داشت: این حادثه بامداد امروز به علت بارش‌های شدید اتفاق افتاده و متأسفانه منجر به سقوط دو خودرو و فوت سه نفر شده است.

فرونشست مرگبار زمین در قم

وی با انتقاد از گمانه‌زنی‌ها درباره علت نشست زمین در میدان کشاورز گفت: این نشست ربطی به تونل مترو ندارد و در حال بررسی علت وقوع حادثه هستیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: آنچه از قرائن حادثه برداشت می‌شود پوسیدگی لوله‌های آب و ترکیدگی آن سبب وقوع حادثه شده است.

وی با بیان اینکه تونل مترو با استاندارد‌های بین‌المللی ساخته‌شده و دارای استحکام بالایی است، ابراز کرد: تونل مترو طوری طراحی‌شده که خدای‌ناکرده تا وقوع ۹ ریشتر زلزله هم مقاوم است.

کارشناسان دادگستری دلیل اصلی حادثه را اعلام‌ می‌کنند

معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم نیز گفت: در بازدید از ایستگاه مترو میدان کشاورز مشخص شد که هیچگونه تخریب، نشست و نشتی در سازه‌های مترو رخ نداده است و در محل فرونشست، ترکیدگی لوله 110 آب شیرین، فاضلاب 600 و 300 قابل مشاهده است.

سید صدرا قاسمی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به حادثه نشست زمین و سقوط دو دستگاه خودرو در آن اظهار کرد: متاسفانه در این حادثه سه تن از اعضای یک خانواده جان خود را از دست دادند که به بازماندگان ایشان تسلیت می‌گوییم.

فرونشست مرگبار زمین در قم

وی با تاکید بر اینکه در پی این اتفاق، بازدید صبح امروز از داخل ایستگاه مترو و دسترسی‌های آن با حضور کارشناسان ایمنی و پیمانکار انجام شد تصریح کرد: در این بازدید مشخص شد که هیچگونه تخریب، نشست و نشتی در سازه‌های مترو رخ نداده است.

معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم با اذعان به اینکه کلیه سازه‌های مترو به صورت دائمی کار شده و لاینینگ آنها هم انجام شده و آخرین مراحل عمرانی به بیش از دو ماه گذشته برمی‌گردد گفت: نشست زمین در نزدیکی میدان و دوربرگردان بلوار کشاورز شمالی رخ داده که بیش از هفت متر با سازه‌های مترو فاصله دارد.

وی با بیان اینکه در بازدید شب گذشته پیمانکار از سازه‌های مترو قبل از نشست زمین هیچ‌گونه نشتی و نشست در این سازه‌ها مشاهده نشده است اضافه کرد: در حال حاضر در محل فرونشست، ترکیدگی لوله ۱۱۰ آب شیرین، فاضلاب ۶۰۰ و ۳۰۰ قابل مشاهده است که علت اصلی باید توسط کارشناسان ذی‌صلاح مشخص شده و علت حادثه به صورت متقن اعلام شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: کارشناسان رسمی دادگستری به زودی از محل حادثه بازدید کرده و دلیل اصلی آن اعلام خواهد شد، پس امیدواریم که هیچ‌کس پیش از اعلام رسمی دلائل حادثه پیش‌داوری نکرده و اقدام به فضاسازی رسانه‌ای و توجیه مسائل نکند.

معاون عمرانی استاندار مامور بررسی علل حادثه

استاندار قم با اشاره به حادثه نشست خیابان در حوالی میدان کشاورز و سقوط دو خودرو داخل آن و فوت سه نفر از شهروندان گفت: معاون عمرانی مامور بررسی علل این حادثه شده است.

بهرام سرمست، با اشاره به آماده باش تمام دستگاه های خدمات رسان استان برای مقابله با سیل و بحران های احتمالی اظهار کرد: از روز گذشته بارش های شدیدی در سطح استان آغاز شده و به همین خاطر احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و ایجاد بحران وجود دارد به همین خاطر از قبل از بارش ها آماده باش به تمام دستگاه ها اعلام شده بود.

وی با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته بیش از 47 میلیمتر بارندگی در شهر قم و بیش از 70 میلیمتر بارندگی در مناطق اطراف شهر قم صورت گرفته است، این بارش ها را معادل یک سوم بارش سالانه استان اعلام کرد و افزود: بارش‌های بخش خلجستان و کهک به‌صورت برف بوده و به همین خاطرخسارت‌هایی به باغدارها واردشده است.

استاندار قم رفع به موقع آب گرفتگی معابر از سوی شهرداری را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به حادثه نشست خیابان در حوالی میدان کشاورز و سقوط دو خودرو داخل آن و فوت سه نفر از شهروندان تصریح کرد: معاون عمرانی مامور بررسی علل این حادثه شده و تمهیداتی هم برای بررسی خسارات واردشده به باغداران اندیشیده شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار