رئیس شورای شهر قم از فعالیت گسترده تیم‌های رفع آبگرفتگی در مناطق مختلف شهر قم خبر داد.
کد خبر: ۸۳۳۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۴ 24 March 2020

به گزارش تابناک قم، عبدالله جلالی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بارش شدید باران در قم گفت: با توجه به سیلابی بودن باران 24 ساعت گذشته شهرداری با توجه به ‌پیش‌بینی‌های انجام‌ شده و تغییرات اقلیمی در کشور و شهر قم اقداماتی را در جهت رفع نقاط حادثه‌خیز آغاز کرده است.

رئیس شورای شهر قم تصریح کرد: بارش باران 24 ساعت گذشته حدود 50 میلی‌متربوده است که این میزان بارش به‌اندازه یک‌سوم بارش سالانه شهر قم بوده و در این شرایط احتمال وقوع سیل قابل پیش‌بینی است.

وی افزود: اولین کاری که در این زمینه انجام شد، شناسایی معابری است که امکان آب‌گرفتگی دارند. یکی از علل آب‌گرفتگی معابر سطح شهر می‌تواند مسائل فنی بوده و بخشی نیز به علت مسائل اجرایی به وجود آماده باشد.را نخستین اقدام در رفع موانع دانست و افزود: شهرداری از سال گذشته برنامه‌های خود را آغاز کرده و ردیف بودجه ویژه‌ای نیز در بودجه 99 برای آن پیش‌بینی‌ شده است.

رئیس شورای شهر قم بیان کرد:یکی از عوامل ایجاد سیل بارندگی‌های فصلی و عدم جذب آب در بیابان‌ها است . البته شهر قم یک شهر مسطح بوده در حالی‌ که شیب شهر می‌توانست بسیاری از آب‌های روان را به سمت خارج از شهر هدایت کند که در قم چنین اتفاقی نمی‌افتد.

وی یکی از اقدامت شهرداری برای هدایت آب‌های سطحی را احداث چاه‌های جذبی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در شهر قم 6 هزار حلقه چاه جذبی برای هدایت آب‌های سطحی وجود دارد که شهرداری در حال حفر چاه‌های بیشتری در سطح شهر است. حفر چاه‌های جذبی در مناطقی با شیب کمتر و یا کوچه‌های بن‌بست در اولویت کار شهرداری است.بسیاری از اقدامات لازم برای مدیریت آب‌گرفتگی سطح شهر در سال 98 انجام‌ شده و در بودجه سال 99 نیز برای مناطق هشتگانه شهرداری پروژه‌هایی تعریف‌ شده است.

وی با ذکر این مطلب که لایروبی کانال‌هاپیش از آغاز فصل بارش انجام‌ شده است، بیان کرد: در بودجه 99 برای مناطق بحرانی بودجه ویژه‌ای دیده‌ شده که البته بسیاری از مشکلات در سال‌های گذشته برطرف شده اما باید تمام مشکلات در اسرع وقت برطرف شود.

رئیس شورای شهر قم بیان کرد: رفع آب‌گرفتگی‌های شب گذشته در سطح شهر از اقدامات فوری شهرداری در این مدت بوده است. خوشبختانه با تلاش 260 تیم فنی از شهرداری و حضور سازمان آتش‌نشانی شهرداری با نظارت کامل شهردار قم از شب گذشته تمام آب‌گرفتگی‌ها برطرف شده و در حال حاضر مشکلی در سطح شهر گزارش نشده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار