بدنبال شیوع کرونا ویروس و کاهش جدی تردد خودروها در معابر و خیابان های سطح اصفهان و عدم حضور مسافر به اصفهان باعث برگشت روزهای دلنشین هوای پاک به شهر اصفهان شد.
کد خبر: ۸۳۳۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳ 23 March 2020

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، کلان شهر اصفهان که طی سالیان سال به خاطر تردد بی رویه خودروها در سطح شهر، بیشترین روزهای سال به مرز هشدار آلودگی رسیده بود در این روزها به علت رعایت مردم و عدم حضور در خیابان ها پس از سالها به راحتی نمای کوه صفه در سطح شهر قابل مشاهده است.

با وجودی که در این سالها گمانه زنی های زیادی در خصوص افزایش آلودگی هوای اصفهان بود و هر دستگاهی تلاش می کرد توپ رادر زمین دیگری بیندازد امروز این هوای معطر و پاک اصفهان را مدیون تعطیلی کارخانجات و کاهش زیاد تردد خودروها در سطح شهر هستیم.

هر چند نمی توان بارش های بهاری در شهر اصفهان را دلیل موجه برای این پاکی بی سابقه شهر اصفهان دانست و بیشترین علت ان حذف عوامل آلوده کننده شهر اصفهان است.

اجرای مداوم طرح زوج و فرد از درب منازل به طور قطع میتواند یکی از عوامل اثر گذار در تداوم پاکی هوای شهر اصفهان باشد و همچنین تعطیلی یا کاهش فعالیت صنایع الوده کننده در بازگشت هوای پاک به اصفهان نقش تعیین کننده ای خواهد داشت.

از رده خارج کردن اتوبوس های فرسوده و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده و تخصیص وام های کم بهره برای حمایت از افرادی که بخاطر عدم توان مالی قادر به استفاده از خودروهای به روز نیستند.

داشتن هوای پاک که حق مسلم عموم جامعه است اگر تاکنون از سوی مسئولان سهل انگاری نمیشد بدنبال ان شاهد سلامتی جسم و روان و کاهش جدی بیماری های ریوی و تنفسی بودیم که امروز بیش از نیمی از جامعه پس از عکسبرداری ‌از ریه انها را مشکوک به کرونا بنامند زیرا که دلیل اصلی عفونت های ریوی مردم ایران الودگی شدید هوا است و کرونا ویروس مزید بر علت شده است.

این در حالی است که بعضا در سطح بیمارستان ها شاهد هستیم به دنبال ریشه بیماری در خود فرد می گردند به طور مثال تنها عامل را به سابقه فعالیت های گذشته او که در چه شغلی فعالیت می کرده است یا سبک زندگی او که استعمال مواد دخانی داشته یا نه مرتبط می سازند و آلودگی هوا که به اذعان کارشناسان متهم ردیف اول است کمتر مورد سو ظن واقع می شود. 

اما باید دانست آلودگی هوا متهمی است که سال هاست زیر سایه بی تدبیری قربانی می گیرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار