کد خبر: ۸۳۳۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲ 23 March 2020

یادی از دکتر کهرام عزیز

 

محسن صنیعی؛ عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز

روز ۲۹ اسفند ۹۸، دس ت تقدیر که ظاهرا این روزها کرونا نقش بزرگی در آن پیدا کرده، یکی از نیکان پاک نهاد صالح و صادق، مخلص، دلسوز و صبور را از ما گرفت خدایش بیامرزاد دکتر کهرام را که همه با آن لبخند ملیح، او را می شناسند.

هر موقع او را می دیدم امکان نداشت بدون روبوسی و خنده، مصافحه کند. خاطرات را که مرور می کنم یک صحنه برای من بسیار برجسته می نماید و مرا وا می دارد برای ثبت آن را قلمی کنم.

خاطره ای که تعهد ایشان به مردم، جامعه و کشور و البته نظام و انقلاب را به وضوح نشان می دهد. پس از حوادث آبان ۹۸ و مصوبه سران قوا در خصوص افزایش ناگهانی قیمت بنزین که حتی مجلس امکان هیچ تغییری را بر آن مصوبه پیدا نکرد و هم چنین اعتراضات متعاقب آن و قطعی اینترنت، در روز سه شنبه ۲۷ آبان ماه، به دکتر کهرام و یکی دیگر از عزیزان پیامک زدم: "به نظرم با توجه به شرایط پیش آمده، شرایط حضور اصلاح طلبان در انتخابات و مجلس یازدهم به صفر رسیده است."


و دکتر کهرام پاسخ دادند: " سلام. فعلا کلا انتخابات تعطیل است. ولی در۳ ماه آینده معلوم نیست چه اتفاقاتی می افتد. از درست کردن کشور نباید ناامید شد. با تشکر"


یعنی در اوج ناامیدی که بر همه مستولی شد و نتیجه آن در انتخابات دیده شد، پیام ایشان این بود که از درست کردن کشور نباید ناامید شد.


آری تعهد ایشان به درست کردن و اصلاح کشور، مشی و مرام او بود. الان که به عقب برمی گردم می بینم در همه زمان ها خصوصا آن موقع ها هم که امکان پیروزی اصلاح طلبان کم بوده است، دکتر حمید کهرام حضور داشت تو گویی در این موقع ها باید می بود و امید می داد به اصلاح و درست کردن کشور. سال ۸۶، در انتخابات شورای شهر دوره سوم، یادم هست که به دنبال شکل گیری لیستی از اصلاح طلبان بود، در انتخابات ۹۲، در جلسات متعدد برای هماهنگی اصلاح طلبان و رهایی کشور از شرایط تیره و تار پیش از ۹۲، فعال بود، در انتخابات ۹۶ رییس ستاد آقای روحانی در استان بود و در انتخابات ۹۸، عضو رابطان شورای اصلاح طلبان کشور با شورای اصلاح طلبان استان بود و بسیار تلاش کرد که این مجموعه به یک تصمیم واحد برسند که البته تصمیم واحد شد عدم لیست دادن در انتخابات مثل خیلی از دیگر استان های کشور.


با یک خاطره سخن را به پایان برسانم ۲۳ بهمن ۹۸ که توفیق داشتم در یکی از جلسات شورای اصلاح طلبان استان، ایشان را دیدار کنم صحبت از راهپیمایی ۲۲ بهمن و مقایسه آن با سال های گذشته بود، فرمودند که من همه ساله به راهپیمایی ۲۲ بهمن می روم.
خدایش بیامرزاد و یاد و راه او زنده باد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار