کد خبر: ۸۳۳۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰ 23 March 2020

همه ازخداییم و بسوی او باز خواهیم گشت

 

امروز سومین روز از نوروز باستانی ۹۹ مصادف با مبعث آخرین فرستاده خداست. روز بعثت پیامبری که بفرموده حضرتش برای اتمام اخلاق و تقوا مبعوث شده است.


با این‌همه ، حال و هوای درونی من با عید و مناسبت فرخنده اش همخوانی ندارد . بیشتر بخاطر مرگ مظلومانه هموطنانم بر اثر بیماری بی رحم کرونا و ازآن دردآورتر ، تدفین غریبانه این درگذشتگان و عدم برگزاری تشییع و تدفین شایسته و نیز مجلس ختم و یادبود ...


در این میان ، درگذشت ناباورانه دکتر دکترحمید کهرام بدجوری دلم را می‌سوزاند و هنوز دنبال فرصتی هستم برای خالی کردن بغض و اندوهی که وجودم را فراگرفته.

دیروز به بهانه تبریک اعیاد و سال جدید به دوست قدیمی و رییس دفتر سابق دکتر کهرام یعنی شهاب رزمی زنگ زدم اما بیشتر حرفمان درمورد مرگ ناگهانی و درگذشت نابهنگام دکتر کهرام بود.


از اینکه در مراسم تشییع او نبودیم و از اینکه نمیتوان مراسمی در خور شأن او برگزار کرد ناراحت و غمگین هستیم .
واقعا دنیای بی رحم و البته بی‌ارزشی داریم .


از مظلومیت او‌ سخن‌گفتیم .


کسی که سالها برای این نظام و انقلابش زحمت کشید و در جبهه های جنگ همپای بسیاری از رزمندگان و شهداء برای این آب وخاک جنگید ولی برای حضور در مجلس همین کشور فاقد صلاحیت تشخیص داده شد.


سوگواره دکتر قمشی را که میخوانم بیشتر دلم آتیش می گیرد.
از اینکه کهرام عزیز بحال همرزمانش که در راه دین و وطن شهید شده اند غبطه و حسرت میخورد .


ازاینکه اودرجنگ بارها درخط مقدم حضور داشت و ازترکش ها و گلوله دشمن جان سالم بدر برد اما دیری نپایید که قلب و روحش آماج ترکش های کلامی و رفتاری عده ای در داخل قرار گرفت


بیاد می آورم نیمه دوم سال ۹۱ را که والده اش برحمت خدا رفت و قرار شد در اهواز و در مسجد ارشاد مراسمی برای ایشان برگزار شود ، تا آن روز و پس از ۱۸سال که از آشنایی با ایشان می گذشت نمیدانستم برادرش در جنگ تحمیلی به شهادت رسیده و دکتر ، برادر شهید مهدی کهرام است.


افسوس و صد افسوس که چقد رزود دیر می شود و نمی‌توان زمان را به عقب برد .


بخصوص که آقای رزمی همین دو_سه هفته پیش در مورد پرونده حقوقی موسسه سرم سازی رازی که دکتر چندسالی رییس آن بود مطالبی گفت که شخصیت بالا طبع بلند او را برایم اثبات کرد . اینکه دکتر در زمان وقوع تخلف مطرح شده ، در ایران نبوده و پس از بازگشت و اطلاع از موضوع، تخلف صورت گرفته را به گردن می‌گیرد تا افراد دیگر دچار مشکل قضایی و حقوقی نگردند.


سالهای نه چندان دور و پس از عدم تایید صلاحیتش در مجلس هشتم خدمت یکی از اعضای فعلی مجلس خبرگان بودم و صحبت تعدادی از بزرگان ردصلاحیت شده من‌جمله دکتر کهرام شد.


این روحانی برجسته به نیکی از وی یادکرد و حتی فرمود آقای کهرام مقلد آیت الله فاضل لنکرانی بوده و همواره وجوهات شرعی و خمس و زکاتش را پرداخت نموده و البته برخلاف بعضی ها هیچوقت فیش رسید و پرداخت وجوهات را نمی گرفته .


یعنی در گمنامی کامل التزام عملی خویش به اسلام واحکامش را داشت و
کسی خبر نداشت


آری حیف که خوبی ها وحسنات انسانها پس ازمرگشان منتشر می شود و جایی برای حلالیت طلبیدن برخی که ندانسته حکم به تخریب شخصیت آدمها می دهند، باقی نمی ماند.

عصر دیروز با دکتر شریعتی استاندار محترم هم تلفنی صحبت کردم .


عرض تبریک عید نوروز و عید مبعث پیامبر خاتم و خداقوت بابت تمام دلسوزیها و تلاشهایش در راه مبارزه با کرونا و سیل و هجوم ملخ ها و البته درد و دلی درباب درگذشت دکترکهرام.


مدتها بود دکتر را در غم از دست دادن کسی اینگونه ناراحت ندیده بودم.

بهرحال قلبم آتشفشانی است از اینهمه سوز و گداز درغم ازدست رفتن انسانهای بی‌گناه بوسیله ویروس منحوس .
امید که پیامبر رحمت، باران شفاعتش را بر سر همه ملتها نازل کند و شر این بیماری را از سر مردم دنیا رفع نماید.

سید مجید مروج
فعال سیاسی اجتماعی
یکشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۹
ساعت ۲:۳۰ بامداد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار