پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۲۱۶۳۸ تن افزایش یافت؛ این در حالی است که شمار جان باختگان به مرز ۱۷۰۰ تن نزدیک شده و روند ابتلا و مرگ کووید ۱۹ در کشورمان کماکان صعودی‌ست.
کد خبر: ۸۳۳۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹ 22 March 2020

تابناک اجتماعیپس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۲۱ هزار و ۶۳۸ تن افزایش یافت.


به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک، تا کنون ابتلای تعدادی از افراد از نظر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ بر اساس شواهد آزمایشگاهی، قطعی گزارش شده و بر اساس آخرین نتایج آزمایش‌ها، ابتلای ۱۰۲۸ مورد جدید از ظهر گذشته تا امروز قطعی شده است.
 
آمار مبتلایان «کووید-۱۹» به ۲۱ هزار و ۶۳۸ تن و جان باختگان به ۱۶۸۵ تن رسید/ کشف ۱۰۲۸ مورد جدید و ترخیص ۷۹۱۳

وی افزود: از این جمع، ۲۴۹ تن در تهران، ۱۷ تن در قم، ۳۸ تن در گیلان، ۸۷ تن در اصفهان، ۶۰ تن در البرز، ۳۶ تن در مازندران، ۳۶ تن در مرکزی، ۲۹ تن در قزوین، ۱۰ تن در گلستان، ۴۲ تن در خراسان رضوی، ۲۶ تن در فارس، ۳۳ تن در لرستان، ۵۷ تن در آذربایجان شرقی، ۲۲ تن در خوزستان، ۸۴ تن در یزد، ۲۸ تن در زنجان، ۱۶ تن در کردستان، ۱۹ تن در اردبیل، ۷ تن در کرمانشاه، ۸ تن در کرمان، ۱۹ تن در همدان، ۱۵ تن در سیستان و بلوچستان، ۲ تن در هرمزگان، ۱۵ تن در خراسان جنوبی، ۲ تن در چهارمحال و بختیاری، ۱۷ تن در ایلام، ۲۸ تن در آذربایجان غربی و ۲۶ تن در خراسان شمالی شناسایی شده اند.

جهانپور افزود: در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۲۹ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۶۸۵ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۷۹۱۳ تن بهبود یافته‌اند.

وی با تاکید بر رعایت توصیه‌های بهداشتی گفت: بر اساس آمار‌ها ۶۸ درصد مرگ و میر‌ها مربوط به گروه‌های سنی بالا بوده است. موضوعی که قطعا سفر‌های نوروزی در آن تاثیرگذار است و برای جلوگیری از آن می‌بایست از سفر پرهیز کرد، هرچند که گزارش‌های رسیده حکایت از شکل گیری تجمعاتی در برخی تفرجگاه‌ها در سطح کشور دارد که نشان می‌دهد هنوز برخی بیماری را جدی نگرفته اند!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار