کد خبر: ۸۳۳۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ 22 March 2020

 برای دکتر کهرام و مظلومیتی که به خاک سپرده شد
بـهمن سال ١٣٧٨ بود. دکتر کهرام استاد دانشکده دامپزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه و ما دانشجوی دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز. آن زمان موبایل و اینتـرنت و فضای مجازی نبود و انسان ها و عقایدشان در قاب مستطیل شکل و صفحه نورانی تلفن های همراه محصور نمی ماندند.

زمانه زمانه ی روزنامه و مجله و نشریات دانشجویی و تریبون های آزاد و جلسات سخنرانی و پرسش و پاسخ و شورِ دانشجویانی بود كه با سلایق و دیدگاه های مختلف «آزادی بیان» و «گفت و گوی تمدن ها» را در فضای سیاسی دانشگاه که اندیشمندان، متفكران و سیاستمدارانی چون دکتر کهرام داشت، تمرین می کردند و از آنان «سعه صدر» و «قدرت تحمل دیدگاه مخالف» می آموختند.

دکتر کهرام را آن روزها در میان لحظات پرفراز و نشیبِ سیاست و دانشگاه، صریح و شفاف، شریف و متواضع، متعهد و متخصص، منتقد و بردبار، نجیب و صبور و آرام و مهربان، چهره در چهره و چشم در چشم با لبخندی که همیشه بر سیمایش نقش بسته بود، شنــاختیم.
 
بــدون شک دکتر حمید کهرام به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز علی رغم اینکه نقش برجسته ای در تعالی دانش، رشد علم و ارتقای آگاهی در استان و کشور ایفا کرد و دانشجویان و دانش آموختگان بسیاری را از بستر دانشگاه به جامعه تحویل داد، نقشی برجسته و ماندگار در تــاریخ و رویدادهای سیاسی و اجتماعی استان خوزستان و کشور ایفا کرد.
 
او زمــانی به عنوان یک مبارز در صف پیکار  با  استبداد، استعمار و استثمار قرار گرفت و برای استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد و در برهه ای دیگر به عنوان سرباز وطن برای حفظ و حراست از مرزهای کشورمان در دوران دفاع مقدس با اراده ای استوار به میدان آمد. دكتر كهرام همچنين در مجلس ششم با اعتماد مردم اهواز وارد قوه قانون گذاری کشور شد و در جایگاه رفیع نمایندگی مجلس قرار گرفت و در تمام روزهای دشواری که بر او گذشت هیـچگاه آرمان هایش را به فراموشی نسپرد و برخلاف باورها و عقایدش عمل نکرد. از این رو همواره مورد احترام مخالفان و منتقدان تفکر سیاسی اش قرار داشت.
 
گرچه دکتر کهرام‌ برای حضور در انتخابات مجلس هفتم رد صلاحیت شد و به دانشگاه بازگشت اما یک بار دیگر نیز در زمان انتخابات ریاست جمهوری دولت دوازدهم و در شرایطی حساس به عرصه سیاست آمد و رسالتی سنگین را برعهده گرفت. او رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان خوزستان شد تا نقش بارزش را در رسیدن نیروهای اعتدالی و اصلاح طلبان به فصلی مشترک برای شرکت در انتخابات ایفا کند.

او همچنین علی رغم فضای حاکم بر انتخابات مجلس یازدهم و پیش بینی کاهش مشارکت در این انتخابات باز هم تمامی تلاش خود را برای به اجماع رسیدن ‌جریان سیاسی معتدل و اصلاح طلب و اقشار مختلف مردم و دانشجویان به کارگرفت ‌تا حضور حداکثری در انتخابات به عنوان «رکن مهم دموکراسی و مردم سالاری» در این استان محقق شود.

بی تردید دکتر کهرام همواره پیروزِ میدان حماسه، گذشت و ایثار برای وطن بود. پـــیروزی که مظلومامه تلخ کامی هایش را در پسِ لبخند انسان دوستانه اش پنهان می کرد. امروز او دیگر در بین ما نیست. او و مظلومیت ابدی اش در غم انگیزترین لحظات سال ۱۳۹۹ وقتی که هیچکداممان در کنارش نبودیم، به خاک سپرده شد. یادش ماندگار...
سارا ممبینی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار