کد خبر: ۸۳۲۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴ 21 March 2020

 

پیام تسلیت دکتر ولی اله شجاعپوریان به مناسبت درگذشت حمید کهرام، نماینده اسبق اهواز

از شمار دو چشم یک تن کم، وز شمار خرد هزاران بیش


دکتر ولی اله شجاعپوریان، نماینده اسبق بهبهان در مجلس شورای اسلامی در پی درگذشت دکتر حمید کهرام ، نماینده اسبق اهواز در مجلس پیام تسلیتی صادر کرد. متن این پیام بدین شرح است:
توییتر فیسبوک گوگل+
به نام خدا

در واپسین ساعات سال پر ملال ۱۳۹۸ خبری دردناک استان خوزستان را در سوگ و سوزی دیگر فروبرد و دردی بر دیگر دردها بیفزود. مرگ ناباورانه دکتر حمید کهرام آخرین جرعه تلخ این سال پر ملال بود که شرنگش در کام جان نشست. بزرگا مردا که سیاست و اخلاق و دانش و نجابت و لطافت و مردم داری را یکجا داشت .


دوستانی که ایشان را از سالیان پیش از پیروزی انقلاب می شناسند همگی وی را به فرهیختگی و کردار نیک شناخته اند . شخصیتی والا که در عین مبارزه از هرگونه جزم اندیشی به دور بود و در تمام عمر چه پیش از انقلاب و دوران مبارزه و چه پس از آن به دنبال استیفای حقوق ملک و ملت بود و از صمیم دل به مردمسالاری باور داشت و در این راه بجان می کوشید و از هیچ کوششی دریغ نداشت و به قدم و قلم و آبرو در این راه گام برمی داشت.

 

آن گاه که در قامت یک دانشجوی مبارز علیه رژیم پهلوی بود و آن گاه که در جبهه و جنگ سلاح به دوش داشت و آن گاه که کسوت استادی در دانشگاه شهید چمران اهواز و آن گاه ردای نمایندگی مردم شریف اهواز را برتن داشت و آن گاه که در مناصب مدیریتی ایفای وظیفه می نمود خوش درخشید . بزرگمردی که در عین سیاست ورزی ،انسانی دین دار بود و بر مدار اخلاق و ایمان بود و از جاده عقلانیت ،اعتدال و انصاف آن سوتر نرفت و براستی در مکارم اخلاق و صدق و صفا زبانزد بود. هیچ گاه تصدی مناصب حکومتی وی را از صفای ذاتی و دیانتش دور نکرد و بر چهره لطافتش گرد تزویرو دنیاداری ننشاند .


راد مردی وطن خواه و ملّی بود که همیشه دغدغه ایران را در جان و دل داشت ‌و در تمامی دوران به رغم ناملایمات هیچ گاه از حق طلبی و خدمت صادقانه فروگذار نکرد . بمضمون حدیث شریف :”حب الوطن من الایمان” سخت به زادگاهش عشق می ورزید و در حد توان می کوشید تبلوری از صدا و صلای مردم خوزستان در نهادهای دولتی وحکومتی باشد و در جبران مظلونیت خوزستان بکوشد . این جانب به عنوان یک دوست و همکار از سالیان دراز شاهد تمام دلسوزیها، دغدغه ها و پیگیری های صادقانه و بی ادعای ایشان بوده ام . بزرگمردی که فقدانش ضایعه ای بزرگ برای خوزستان و ایران عزیز خواهد بود . ‌

پروازش بسی زودو تلخ و فقدانش جانکاه و غم انگیز است . روح پاکش با انبیا و اولیا و شهدا به ویژه برادر شهیدش محشور باد . اینجانب بنوبه خود در گذشت این رادمرد را به مردم شریف خوزستان و خاندان و بازماندگان محترمش صمیمانه تسلیت عرض می کنم . روحش شاد و یادش گرامی باد.

ولی الله شجاع پوریان. نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار