پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۲۰۶۱۰ تن افزایش یافت؛ این در حالی است که شمار جان باختگان و مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته برخلاف روند ده روز گذشته، کاهش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۸۳۲۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲ 21 March 2020

تابناک اجتماعیپس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۲۰ هزار و ۶۱۰ تن افزایش یافت.


به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک، تا کنون ابتلای تعدادی از افراد از نظر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ بر اساس شواهد آزمایشگاهی، قطعی گزارش شده و بر اساس آخرین نتایج آزمایش‌ها، ابتلای ۹۶۶ مورد جدید از ظهر گذشته تا امروز قطعی شده است.
 
آمار مبتلایان «کووید-۱۹» به ۲۰ هزار و ۶۱۰ تن و جان باختگان به ۱۵۵۶ تن رسید/ کشف ۹۶۶ مورد جدید و ترخیص ۷۶۳۵

وی افزود: از این جمع، ۲۳۲ تن در تهران، ۲۰ تن در قم، ۵۷ تن در گیلان، ۱۰۱ تن در اصفهان، ۵۵ تن در البرز، ۲۸ تن در مازندران، ۵۹ تن در قزوین، ۶ تن در گلستان، ۵۷ تن در خاراسن رضوی، ۲۲ تن در فارس، ۳۴ تن در لرستان، ۷۲ تن در آذربایجان شرقی، ۳۱ تن در خوزستان، ۵۲ تن در یزد، ۳۵ تن در زنجان، ۷ تن در کردستان، ۶ تن در اردبیل، ۵ تن در کرمانشاه، ۸ تن در کرمان، ۲۷ تن در همدان، ۵ تن در سیستان و بلوچستان، ۲ تن در چهارمحال و بختیاری، ۱۸ تن در ایلام، ۱۴ تن در آذربایجان غربی، ۱۲ تن در کهگیلویه و بویراحمد و یک تن در خراسان شمالی شناسایی شده اند.

جهانپور افزود: در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۲۳ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۵۵۶ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۷۶۳۵ تن بهبود یافته‌اند.
 
وی با تاکید بر فعالیت ۵۶ آزمایشگاه مورد تایید در سراسر کشورمان، از ثبت نام بیش از ۳۰ میلیون نفر در طرح غربالگری مقابله با کرونا خبر داد و گفت: امیدواریم این عدد قابل توجه با مراجعه افراد دیگر به سامانه SALAMAT.GOV.IR افزایش پیدا کند و به طور ویژه، افرادی که علایم شبه آنفوانزا یا شبه کرونا دارند به این سامانه مراجعه و ثبت نام کنند تا همه از ثمرات و برکات این طرح از برکات این طرح بهره‌مند شویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار