سرپرست فرمانداری ویژه دزفول:
سرپرست فرمانداری دزفول گفت: هیچ‌گونه کمبودی در زمینه تأمین کالاهای اساسی مردم در ایام عید در شهرستان دزفول وجود ندارد.
کد خبر: ۸۳۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲ 16 March 2020

پیرو تعطیلی بازار هسته مرکزی شهر و هایپرمارکت‌های دزفول به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نگرانی‌هایی بین شهروندان این شهرستان ایجاد شده بود که این نگرانی باعث شلوغی برخی صنوف شد.

امید بن عباس سرپرست فرمانداری ویژه دزفول روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار این شهرستان این نگرانی را بی‌مورد خواند و گفت: در حال حاضر هیچ کمبودی در زمینه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم وجود ندارد.

سرپرس فرمانداری ویژه دزفول البته این هشدار را هم به تمامی دستگاه‌های مرتبط با ستاد تنظیم بازار داد که باید پای کار باشند تا در این ایام مشکلی در زمینه تامین کالاهای مورد نیاز مردم همچنین گران‌فروشی، کم‌فروشی و احتکار در دزفول بوجود نیاید.

وی با اشاره به ابلاغیه تعطیلی هایپرمارکت ها و هسته مرکزی این شهر گفت: براساس مصوبات شورای تامین و ستاد مبارزه با کرونا فعالیت بسیاری از واحدهای صنفی شهرستان دزفول به صورت موقت و به منظور حفظ سلامت مردم تعطیل شده است.

بن عباس فعالیت تمام اصناف به غیر از نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، میوه و تره‌بار، مراکز عرضه لبنیات، مرغ، گوشت و ماهی را ممنوع اعلام کرد و گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و اتحادیه‌ها باید با حمایت دستگاه قضایی نظارت لازم را انجام دهند و با متخلفان برخورد قانونی داشته باشند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول با بیان اینکه محدودیت کسب و کار در شرایط فعلی لازم است، افزود: انتظار می‌رود اصناف برای حفظ سلامت جامعه از تصمیمات گرفته شده تبعیت کنند.

وی در خانه ماندن و قرنطینه خانگی را ضروری خواند و اظهارداشت: اصناف فعالیت خود را به صورت اینترنتی و غیرحضوری دنبال کنند تا مردم مجبور نباشند برای خرید اجناس از منزل خارج شوند.

بن عباس با تاکید بر لزوم حمایت از کسب‌وکارهای آنلاین و غیرحضوری افزود: بانک‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند شرکت‌های آب و فاضلاب، توزیع برق و گاز برای وصول مطالبات خود تا پایان این شرایط بحرانی به اصناف فشار نیاورند.

وی با بیان اینکه واحدهای صنفی فعال ملزم به رعایت نکات بهداشتی هستند، ادامه داد: برخی واحدهای تولیدی خط تولید خود را به تولید مواد ضدعفونی و همچنین تولید پوشاک مورد نیاز بخش بهداشت و درمان اختصاص داده‌اند که جای قدردانی دارد.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول درخصوص کمبود ماسک در این شهرستان گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای راه اندازی واحد تولید ماسک در دزفول انجام شده که با این کار مشکل کمبود ماسک در شهرستان رفع می‌شود.

وی با انتقاد از نحوه حضور بازرسان در بازار و رسیدگی به تخلفات، این بازرسی‌ها را اثربخش ندانست و بیان کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت باید با پلمب و درنظرگرفتن جریمه سنگین با افراد سودجو، احتکار کالا و گرانفروشی به طور جدی برخورد کند.

بن عباس با تاکید بر لزوم افزایش نظارت بر اصناف توسط اتحادیه‌ها افزود: هرگونه کوتاهی از سوی هر اتحادیه منجر به برخورد و حتی عزل رئیس آن می‌شود.

وی گفت: بیش از ۱۳ هزار واحد صنفی در دزفول وجود دارد که در روند بازرسی از آنها باید به گزارش‌های مردمی برای افزایش اعتماد آنها به حاکمیت توجه شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار