مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری خوزستان:
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان گفت: در شرایطی قرار داریم که نیاز به همراهی دستگاه‌ها با سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بیشتر احساس می‌شود، بنابراین با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری و تولید جهت توسعه اقتصادی کشور است و اشتغال در پی دارد، در انجام امور سرمایه‌گذاران، سخت‌گیری اعمال نشود.
کد خبر: ۸۳۱۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱ 16 March 2020

رضا قیصی‌پور در نشست جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری که در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به سازمان ها، ادارات و شرکت های مرتبط با امور سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی اظهار کرد: طرح هایی که سرمایه گذاران ارائه می دهند در اجرا با مشکلاتی مواجه می شود که ناشی از عملکرد برخی از دستگاه ها و عدم اشرافیت به قوانین و مقررات است به طوری که باعث می شود استانداری و سایر دستگاه های مرتبط را درگیر مشکلات سرمایه گذاران کند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه داریم به تولیدکنندگان کمک کنیم و با اشاره به مشکلات مردم در شهرستان ها افزود: تمام تلاش اداره کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان، پیگیری امور مردمی است اما پیش از آن در شهرستان ها، مسئولان مربوطه باید پیگیر امور تولیدکننده و سرمایه‌گذار باشند.

قیصی‌پور در خصوص تاسیس یک کلینیک چشم پزشکی که با همت برخی پزشکان متخصص در اهواز در حال احداث است، گفت: مجموعه ای از پزشکان در حال تلاش برای دایر کردن یک کلینیک چشم پزشکی هستند که باید برای به نتیجه رسیدن آن کمک کنیم. این مرکز در جنوب غرب کشور منحصر به فرد خواهد بود.

وی با اشاره به مشکلات این طرح در زمینه آب و فاضلاب، خطاب به مسئولان این شرکت گفت: در آیین نامه های وزارت نیرو ایراداتی وجود دارد که باعث بروز مشکلاتی برای سرمایه گذاران شده است. اگر شیوه نامه ای از طرف مرکز به استان جهت اجرا ابلاغ شود باید دستگاه های مرتبط از جمله آب و فاضلاب دقیقا بررسی و ضمن اجرایی کردن آن، مشکلات اجرایی آن را جهت اطلاع به مرکز ارسال کنند.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خوزستان در خصوص زمین هایی که از سوی راه و شهرسازی به سرمایه گذاران برای اجرای طرح ها معرفی می شود، تصریح کرد: برخی سرمایه گذاران برای اجرای طرح های خود، زمین مورد نیاز را از راه و شهرسازی استعلام می کنند و اداره کل راه و شهرسازی هم هر پلاک را در اختیار سرمایه گذار قرار می دهد که سرمایه گذار هم طی چند سال اقدامات مقدماتی مربوط به اجرای طرح را انجام می دهد تا به مرحله موافقت اصولی برسد، پس از این مرحله متقاضی یا همان سرمایه گذار متوجه می شود زمینی که برای اجرای طرح به او معرفی شده را به فرد دیگری هم معرفی کرده اند، این اقدام باعث گرفتار شدن متقاضیان با دستگاه های اجرایی می شود و هیچ کاری پیش نمی رود.

قیصی‌پور ادامه داد: در صورتی که روال قانونی اینگونه نیست. سرمایه گذاران با توجه به کاربری زمین ها در راه و شهرسازی باید در فراخوان شرکت کنند که اگر شرایط را داشته باشند و در فراخوان پذیرفته شوند می توانند به دستگاه ارائه کننده مجوز، مراجعه کنند. سپس طی مراحل قانونی و تایید شورای برنامه ریزی و توسعه استان، عملیات اجرایی را شروع کنند.

وی همچنین تاکید کرد: دستگاه های اجرایی باید فضاهای مرتبط که قابلیت اجرای طرح دارند را معرفی و اعلام کنند تا سرمایه گذاران بدون داشتن دغدغه، بتوانند در خصوص اجرای طرح ها و ایده های خود بهتر تصمیم گیری کنند.

قیصی‌پور با تاکید بر اینکه ضعف های قانونی باید برطرف شود، افزود: یکسری موارد و مشکلات در استان پیش می آید که اگر مسئولان استانی اختیار تصمیم گیری داشته باشند قابلیت انجام آن بیشتر است، بنابراین در بسیاری از موارد، اگر در سطح ملی به استان اعتماد کنند تا برخی مسائل در استان تصمیم گیری و حل شود، تسریع در کار ایجاد می شود و بر همین اساس می توان تصمیمات جامع تری گرفت.

وی با بیان اینکه شرایط کشور یک شرایط حساس و بحرانی در حوزه اقتصادی است، اظهار کرد: سخت گرفتن به واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران باعث تعطیلی یک واحد یا کارخانه، متضرر شدن بخش خصوصی، اخراج کارکنان و عدم پرداخت اقساط بانکی آن سرمایه گذار یا تولیدکننده می شود.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خوزستان با اشاره به بروز و شیوع ویروس کرونا در کشور و وضعیت اقتصادی مردم، گفت: در شرایطی قرار داریم که نیاز به همراهی دستگاه ها با سرمایه گذاران و تولید کنندگان بیشتر احساس می شود، بنابراین با توجه به اینکه سرمایه گذاری و تولید جهت توسعه اقتصادی کشور است و اشتغال در پی دارد، در انجام امور سرمایه گذاران، سخت گیری اعمال نشود زیرا ممکن است به متضرر شدن یک سرمایه گذار و از بین رفتن زمینه اشتغال بینجامد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: سرمایه گذاری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار