مربی استعدادیاب فوتبال معتقد است، اداره شدن برخی مدارس فوتبال توسط مدیران و مربیان بدون تجربه و تخصص، در واقع چوب حراج بر استعدادهای استان است.
کد خبر: ۸۳۱۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴ 02 April 2020

عباس کرطلایی اظهارکرد: فوتبال خوزستان سرشار از استعداد است و این استعدادها نیاز دارند که پس از حضور در مدارس فوتبال و قرار گرفتن در مسیر رشد، در مسابقاتی که توسط هیات فوتبال خوزستان برگزار می‌شود، حضور پیدا کنند تا ایرادهای اساسی‌شان برطرف شده و رشد کنند.

وی بیان کرد: وقتی یک فرد می‌خواهد شناگر شود باید آب باشد تا به درون آب برود و در نهایت شنا کردن را یاد بگیرد. فوتبال هم از این قاعده مستثنی نیست. بازیکن از ۱۰ سالگی وارد مدارس فوتبال می‌شود و هزینه‌های گزافی نیز بر گردن خانواده‌ها است ولی بعد وقتی آن بازیکن به سن ۱۳ سالگی می‌رسد، در هیچ مسابقه فوتبال رسمی شرکت نکرده است. پس چطور استعداد این بازیکن شکوفا شود؟

این مربی استعدادیاب فوتبال خوزستان افزود: اگر این بازیکنان به صورت مرتب در مسابقات رسمی استان شرکت کنند، مطمئن باشید فوتبال خوزستان در شرایط خیلی بهتری قرار خواهد گرفت. پس از هیات فوتبال که متولی برگزاری مسابقات و در مجموع فوتبال خوزستان است، انتظار می‌رود در این زمینه بهتر کار کند.

وی گفت: یک مربی استعدادیاب وقتی یک بازیکن مستعد را می‌بیند، همان موقع آینده او را در نظر می‌بیند ولی در حال حاضر برخی مربیان پایه و مدارس فوتبال، از تجربه لازم برخوردار نیستند و به خاطر درآمدزایی در مدارس فوتبال مشغول به فعالیت هستند.

کرطلایی عنوان کرد: بسیاری از مربیان و مدیران در بخش پایه و آموزشی مدارس فوتبال خوزستان مشغول به فعالیت هستند که هیچ تجربه و تخصصی ندارد و حضور آن‌ها پیامد منفی برای فوتبال استان دارد. در واقع فعالیت چنین مدیران و مربیانی، چوب حراج بر استعدادهای فوتبال خوزستان است. آن‌ها به استعدادها ضربه زده و اگر بازیکن مستعدی هم زیر نظر چنین مربیانی کار کند، رشد نخواهد کرد. بر این اساس از هیات فوتبال خوزستان تقاضا دارم به بخش آموزشی فوتبال پایه تخصصی‌تر نگاه کند.

وی عنوان کرد: برخی مدارس فوتبالی دارای ۱۰۰ تا ۱۲۰ بازیکن و با سابقه چندین ساله هستند ولی هنوز نتوانسته‌اند یک بازیکن هم به لیگ برتر معرفی کنند. آیا تمام بازیکنان این مدارس بی‌استعداد هستند؟ خیر، نمی‌توان گفت بازیکنان آن بی‌استعداد هستند، بلکه مربی که بتواند استعداد این بازیکنان را شکوفا کند، وجود ندارد.

این مربی استعدادیاب فوتبال گفت: در هر صورت برخی از مدارس فوتبال باوجود هزینه‌های گزافی که خانواده‌ها متحمل می‌شوند، خروجی لازم را ندارند. هر وقت یک مدرسه فوتبال با داشتن ۱۰۰ بازیکن توانست ۱۰ نفر را به لیگ برتر معرفی کند، یعنی این مدرسه روی استعدادها کار کرده است.

وی بیان کرد: باید هیات فوتبال بر عملکرد مدارس فوتبال نظارت کند و وقتی یک مدرسه فوتبال چندین سال از فعالیت آن می‌گذرد ولی بدون خروجی است، پس ادامه فعالیت آن هیچ توجیه ورزشی و فوتبالی ندارد. به نظر من باید نظارت روی عملکرد این مدارس بیشتر شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: مدارس فوتبال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار