رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از اجرای 10 طرح تحقیقاتی شاخص در سال جاری در این موسسه خبر داد.
کد خبر: ۸۳۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۰ 26 August 2015
به گزارش تابناک – البرز: حمید کهرام در نشست خبری گفت: در سال جاری 10 طرح تحقیقاتی در زمینه تولید واکسن در دست اجرا داریم که تمام تلاش خود را برای به مرحله تولید رساندن این محصولات خواهیم داشت.
وی افزود: ارتقای واکسن‌های تب مالت، اوریون، سیاه سرفه و به مرحله تولید رساندن این محصولات از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری در این موسسه است.
این مسئول خاطرنشان کرد: تولید نوع تزریقی واکسن فلج اطفال که به عنوان یکی از شاخص‌ترین‌های این مجموعه بوده نیز در دستور کار است که با تلاش شبانه‌روزی مسئولان این موسسه امیدواریم این مهم نیز تا پایان سال جاری به نتیجه برسد.
کهرام با بیان اینکه موسسه رازی با قدمتی 90 ساله یکی از تولیدکنندگان با سابقه کشور محسوب می‌شود، افزود: تولید واکسن فلج اطفال از قدیمی‌ترین و اساسی‌ترین واکسن‌های تولید شده در این موسسه است که با توجه به حساسیتی که دارد همچنان در رأس تولیدات است.
وی افزود: به دلیل کیفیت بالای این واکسن هم‌اکنون مدت 15 سال بوده که فلج اطفال در کشور ریشه‌کن شده است.
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در ادامه سخنان خود از کمبود میزان صادرات واکسن به کشورهای دیگر خبر داد و افزود: از آن جایی که تأمین نیازهای کشور در این حوزه مهم است لذا میزان صادرات محصولات این موسسه زیاد نیست.
کهرام گفت: البته با توجه به تمام ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود در این موسسه اما همچنان در برخی از موارد، واردات برخی از واکسن‌ها را به کشور شاهد هستیم.
وی ادامه داد: هم‌اکنون 60 برند تولید کننده دنیا محصولات خود را در بخش دام و طیور به کشور وارد می‌کنند که این موضع باید به درستی مورد تجدیدنظر قرار گیرد.
این مسئول یکی از مهم‌ترین مواردی که هم‌اکنون تهدیدی برای این موسسه است را انتقال واکسن‌های زنده وارداتی دام و طیور به کشور عنوان کرد.
کهرام خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نظارت کافی در این حوزه صورت نمی‌گیرد و لازم است برای جلوگیری از بروز برخی از مشکلات این مهم به صورت دقیق مورد نظارت و بازرسی قرار گیرد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ممنوعیت واردات واکسن‌های زنده در کشورهای پیشرفته گفت: 90 درصد واکسن‌های انسانی و دامی در این شرکت تولید می‌شود و در بسیاری از موارد نیازی نیست تا وارداتی از کشورهای دیگر داشته باشیم و امیدواریم در این روند تجدیدنظر شود.
این مسئول در ادامه سخنان خود از افزایش اعتبارات این موسسه از سوی دولت خبر داد و افزود: اعتبارات در سال جاری 29 میلیارد افزایش داشته، ضمن آنکه سهم درآمد اختصاصی از تولید این موسسه در مقایسه با سال گذشته با رشدی محسوس به میزان 170 میلیارد تومان رسیده است.

ارتقای تولید واکسن گامبورو در سال جاری

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی یکی از برنامه‌های این موسسه را در سال جاری ارتقای تولید واکسن گامبورو عنوان کرد و گفت: تولید واکسن گامبورو به عنوان یکی از شاخص‌ترین بیماری‌های طیور است.
به گفته وی، سالانه دو میلیارد دوز از این واکسن وارد کشور می‌شد که با تلاش شبانه روزی و پس از دو سال، زمینه تولید انبوه این واکسن در کشور فراهم شد.
کهرام در بخشی دیگر از سخنان خود از تاسیس دو مرکز رشد با همکاری وزارتخانه‌های بهداشت و علوم خبر داد و تصریح کرد: در بخش مربوط به وزارت بهداشت 25 شرکت طی دو سال تشکیل شده است که تاکنون هشت مورد آنها مجوز فعالیت دانش‌بنیان را گرفته‌اند.
به گفته وی، با فعال شدن این شرکت‌ها برخی از کارهای تحقیقاتی به آنها محول خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار