رئیس اتاق اصناف فارس گفت: با توجه به اینکه بر اساس مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، به جز صنوف تامین کننده مایحتاج ضروری و اولیه مردم، فعالیت سایر صنوف تا اطلاع ثانوی ممنوع است به واحدهای صنفی ارایه خدمات غیر ضروری هشدار می‌دهیم که به مصوبه این ستاد عمل کنند در غیر این صورت با آنان برخورد قانونی خواهد شد.
کد خبر: ۸۳۱۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹ 14 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:بر اساس این مصوبه، فقط نانوایی‌ها، خواربار فروشان، سوپرمارکت‌ها، عمده فروشان مواد غذایی، فروشندگان میوه و تره‌بار، قصابی‌ها، فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ و همچنین داروخانه‌ها مجاز به فعالیت هستند و سایر صنوف باید تا اطلاع ثانوی تعطیل باشند.
اکثر صنوفی که فعالیت آنها ممنوع اعلام شده بود امروز (بیست و چهارم اسفند) با رعایت این مصوبه فعالیت خود را متوقف کرده و این مساله در اکثر خیابان‌های شهر شیراز به ویژه خیابان‌هایی که مرکز فعالیت صنوف مختلف است کاملا مشهود بود.
اما در این میان برخی صنوف نیز بدون توجه به مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، فعالیت خود را از صبح امروز (شنبه) از سر گرفتند.
رئیس اتاق اصناف استان فارس با توجه به این موضوع، به واحدهای صنفی که فعالیت آنها با توجه به شرایط موجود ضرورت ندارد، هشدار دارد که در صورت بی‌توجهی نسبت به مصوبه ستاد یاد شده، برخورد قانونی در انتظار متخلفان است.
سید محمود هاشمی، در گفت و گو با ایرنا افزود: ما نسبت به مشکلاتی که واحدهای صنفی با آن مواجه هستند آگاهی داریم اما در این شرایط، حفظ جان شهروندان از هر چیز دیگر ضروری‌تر است.
وی ادامه داد: با توجه به تعطیلی عمومی روز گذشته (بیست و سوم اسفند)، امروز (شنبه) نخستین روز فعالیت واحدهای صنفی بوده و ما مبنا را بر این قرار دادیم که برخی صنوف از این مصوبه بی اطلاع بودند و به همین سبب از صبح امروز (بیست و چهارم اسفند) بازرسان ما با مراجعه به صنوفی که فعالیت داشتند، خواستار توقف فوری فعالیتشان شدند.
او اظهار داشت: واحدهایی که با وجود تذکر و تاکید بر تعطیلی بر ادامه فعالیت خود اصرار داشته باشند با حکم قضایی پلمب شده و پرونده تخلف آنها به تعزیرات ارسال خواهد شد.
رییس اتاق اصناف استان فارس اضافه کرد: عمده واحدهای صنفی شیراز با مصوبه ستاد همکاری داشتند که قابل تقدیر است و اطمینان داریم که سایر صنوف نیز برای حفظ سلامت شهروندان در این زمینه همکاری لازم را خواهند داشت.
هاشمی بیان کرد: شهروندان نگرانی بابت تامین مایحتاج اصلی و اقلام ضروری خود نداشته باشند چرا که این ممنوعیت فعالیت شامل واحدهای صنفی که خدمات غیر ضروری ارایه می‌دهند می‌شود و فعالیت صنوفی مانند نانوایی‌ها، خواربار فروشان و سوپرمارکت‌ها، عمده فروشان مواد غذایی، فروشندگان میوه و تره‌بار، قصابی‌ها و فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ به روال عادی ادامه خواهد داشت.
وی افزود: شماره تلفن‌های ۳۲۳۴۰۰۰۰ و سامانه ۱۲۴ نیز آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص تخلف‌های احتمالی صنوف در این زمینه است.

براساس آخرین آمار منتشرشده در روز شنبه (بیست و چهارم اسفند 98) تعداد مبتلایان به کرونا در استان فارس به ۲۴۳ نفر رسیده است.

در مجموع ظرف ۲۴ساعت گذشته یک هزار و 365 نفر در کشور به بیماریکرونا مبتلا شده‌اند و با احتساب این افراد تعداد کل مبتلایان به ۱۲هزار و ۷۲۹ نفر رسیده است که از این تعداد ۶۱۱ نفر فوت شده‌اند و ۴هزار و ۳۳۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

 

برچسب ها: صنوف ، فغالیت ، مایحتاج ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار