با همت کارکنان سازمان انرژی اتمی ایران؛
با همت و تلاش کارکنان سازمان انرژی اتمی ایران، کلیه خدمات پرتودهی و استریل تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور به صورت ۲۴ ساعته و رایگان ارائه خواهد شد.
کد خبر: ۸۳۰۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴ 14 March 2020

خط پرتودهی مجتمع پژوهشی ایران مرکزی (یزد) از روز پنجشنبه ۲۲ اسفند ماه ۱۳۹۸ در راستای پشتیبانی از اقدامات پیشگیری شیوع ویروس کرونا و با همت و تلاش کارکنان سازمان انرژی اتمی ایران، کلیه خدمات پرتودهی و استریل تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور را به صورت ۲۴ ساعته ارائه خواهد کرد.

با توجه به نیاز مردم و جامعه پزشکی به ماسک و تجهیزات استریل شده در این روزهای حساس کشور، شتاب‌دهنده الکترون یزد پس از تعمیرات اساسی و بازیابی و احیا، به منظور استریل کردن تجهیزات یک بار مصرف پزشکی و ارائه خدمات در این حوزه به طور بیست و چهار ساعته فعال گردید.

همچنین در اجرای وظایف و مسئولیت اجتماعی این سازمان، ارائه خدمات استیلیزاسیون به کلیه شرکت‌هایی که تجهیزات پزشکی و ماسک را در اختیار مردم و بیمارستان‌ها قرار می‌دهند تا شکست کامل ویروس کرونا (COVID-۱۹)، به صورت رایگان انجام خواهد گرفت.

فرایند استریل در این مجتمع با روش تاباندن پرتو الکترون روی تجهیزات پزشکی جهت نابودی میکروب‌ها و میکرو اورگانیسم‌ها صورت می‌گیرد.

گفتنی است مجتمع پژوهشی ایران مرکزی (یزد) در سال ۱۳۷۶ وابسته به سازمان انرژی اتمی ایران با هدف تحقیقات و کاربرد پرتوهای الکترون و ایکس حاصل از شتاب‌دهنده الکترون، در استان یزد و به منظور پرتودهی مواد غذایی و پزشکی با اهداف ذیل شروع به کار کرد:

- تولید محصولات خاص پلیمری: مانند هیدروژل (با نام تجاری شفاژل)، بازیافت بیوتیل و لوله‌های قابل انقباض حرارتی.

- پرتودهی وسایل یک بار مصرف پزشکی به منظور استیلیزاسیون

- پرتودهی مواد غذایی به منظور کنترل انگل‌ها و عوامل بیماری‌زا و افزایش دوره انبارداری.

-استفاده از پرتوفرآوری در بهبود خواص مواد

از دستاوردهای مهم این مجتمع در سال گذشته می‌توان به تولید جاذب بهداشتی و ژل سونوگرافی جهت رفع نیازهای مردم و انجام پروژه‌ی تصفیه پساب‌های نساجی با روش پرتودهی الکترون اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار