مدیرکل ارشاد قم:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با تاکید بر ضرورت درخانه ماندن مردم برای پیشگیری از بیماری کرونا، گفت: اداره کل ارشاد قم هشت برنامه فرهنگی و هنری را از طریق فضای مجازی جهت استفاده خانواده‌ها در این ایام تدارک دیده است.
کد خبر: ۸۳۰۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶ 13 March 2020

به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی، با اشاره به جدی بودن کرونا و ضرورت توجه مردم به توصیه‌های پزشکی برای کنترل چرخه این ویروس خطرناک، اظهار داشت: همه دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف در استان با طرح شعار در خانه بمانیم، همه ظرفیت‌های خود را برای تحقق این امر به کار گرفتند.

وی با اشاره به مصوبه شورای اطلاع‌رسانی قم مبنی بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی و هنرمندان و برنامه‌های گوناگون هنری و فرهنگی به‌منظور تبیین، تفهیم و درک بیشتر این ضرورت برای خانواده‌ها، گفت: در این راستا به همت اداره کل ارشاد قم چند برنامه پیگیری و دنبال شده که پویش در خانه بمانیم و کتاب بخوانیم با مشارکت چند کتاب‌فروشی قم ازجمله آن به شمار می‌آید.

این مسئول با اشاره به شرکت حدود پنج کتاب‌فروشی استان در طرح فوق، خاطرنشان کرد: علاقه مندان می‌توانند کتاب خود را سفارش داده و با ۲۰ درصد تخفیف و هزینه ارسال رایگان درب منزل تحویل بگیرند.

حسینی کاشانی، راه‌اندازی صفحه‌ای در فضای مجازی تحت عنوان پیک امید قم با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان را مورداشاره قرار داد و افزود: در این صفحه علاوه بر بازی‌هایی که به کودکان آموزش داده می‌شود، نکته‌هایی مفید مختص بزرگ‌سالان نیز وجود دارد.

وی ادامه دارد: در این صفحه هر شب یک برنامه زنده با برگزاری مسابقه‌های مختلف اجرا و پخش می‌شود و مخاطبان می‌توانند نقاشی‌ها و کاردستی‌های خود را برای این صفحه ارسال کنند.

مدیرکل ارشاد قم ادامه داد: خوشبختانه این اقدام به‌تدریج مورد استقبال خانواده‌ها قرار می‌گیرد و امیدواریم با تبلیغاتی که صورت می‌گیرد، کودکان را بیش‌ازپیش به استفاده از این برنامه‌ها ترغیب کنیم.

وی جشنواره فیلم در خانه بمانیم با همکاری خانه مستند و انجمن سینمای جوان را نیز موردتوجه قرار داد و گفت: موضوع این جشنواره در خانه بمانیم است و شرکت‌کنندگان می‌توانند با توجه به موضوع‌هایی که در پوستر جشنواره نیز آمده، با استفاده از تلفن همراه از حال و هوای نوروز امسال و ماندن در خانه و سبک متفاوت زندگی این روزها و همچنین موضوع اقتصاد مقاومتی خانواده‌ها، فیلم‌هایی را تهیه و در این جشنواره شرکت نمایند.

مدیرکل ارشاد قم اذعان داشت: با توجه به برخی کم‌لطفی‌هایی که در این ایام در خصوص شهر قم شاهد هستیم، ما فراخوان شعری را نیز با موضوع شهر مقدس قم با همکاری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم برنامه‌ریزی کردیم و کلیه دوستداران شعر و ادب این امکان را دارند تا آثار خود را با محوریت شهر قم ارسال کنند، و شعرهای ارسالی نیز در فضای مجازی انتشار خواهد یافت‌.

وی در ادامه فراخوان صورت گرفته برای هنرهای تجسمی با موضوع مدافعان سلامت به‌ویژه پرستاران و پزشکان و کادر درمانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا فعالیت می‌کنند را مورداشاره قرار داد و گفت: آثار هنرمندان در قالب تصویرسازی، نقاشی و پوستر با موضوع یادشده ارائه می‌شود.

حسینی کاشانی همچنین با اشاره به انجام برخی برنامه‌های قرآنی با همکاری موسسه‌های قرآنی استان در چارچوب پویش در خانه بمانیم، گفت: در این برنامه که ویژه کودکان در نظر گرفته‌شده، علاقه‌مندان به شرکت در آن، موضوع‌هایی نظیر حفظ و تلاوت‌های قرآن که در آن مهارت لازم کسب نمودند را ضبط نموده و جهت پخش در فضای مجازی ارائه کنند تا به برترین‌ها جوایزی داده شود.

حسینی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هماهنگی بین اصحاب رسانه جهت پرداختن بهتر و موثرتر به مقوله پویش در خانه بمانیم، یادآور شد: در زیرمجموعه شورای اطلاع‌رسانی استان با حضور تعدادی از خبرنگاران کمیته‌ای تشکیل‌شده و درزمینهٔ تولید محتوایی و خط رسانه‌ای فعالیت صورت می‌گیرد.

مدیرکل ارشاد قم همچنین گفت: علاوه بر برنامه‌های مذکور، مسابقه عکس نیز از دیگر برنامه‌هاست که فراخوان آن طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

وی یادآور شد: فیلم‌های یک‌دقیقه‌ای از مجموعه چهره‌های فرهنگی و هنری استان نیز ازجمله برنامه‌هایی است که انجام آن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ما تکلیف شده است، تا از زبان و بیان این افراد نیز اهمیت در خانه ماندن به مردم گوشزد شود.

مدیرکل ارشاد قم در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت برگزاری آیین‌های مختلف فرهنگی، هنری و سینمایی و همچنین فعالیت آموزشگاه‌های هنری استان بیان کرد: به‌منظور جلوگیری از تجمع‌های انسانی و رعایت اصول بهداشتی، همه این برنامه کماکان تا پایان سال جاری لغو و تعطیل است، و انجام آن‌ها از ابتدای سال ۹۹ نیز مستلزم تصمیم‌گیری‌های آینده می‌باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار