در جلسه ستاد بحران بیمه سلامت استان اصفهان تصویب شد:
مدیران استان باید با تمام ظرفیت‌های خود به میدان بیایند.
کد خبر: ۸۳۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴ 12 March 2020

در حاشیه جلسه ستاد بحران اداره کل با اشاره به تمهیدات سازمان بیمه سلامت در پیشگیری از ویروس کرونا اظهارداشت: اقدامات پیشگیرانه این اداره کل از جمله تاکید بر رعایت بهداشت فردی و ضد عفونی مستمر سطوح با جدیت دنبال می‌شود.

دکتر بانک افزود: بر اساس آمارهای وزارت بهداشت استان اصفهان در شرایط هشدار و اضطرار قرار گرفته و زنگ خطر شیوع کرونا در استان به صدا در آمده است و نیاز است جامعه بیش از پیش نسبت به این مسئله حساس شوند.

ایشان تصریح کرد مدیریت استان باید اقدامات سختگیرانه از جمله جلوگیری از حضور مردم در خارج از منزل و تردد در شهر را لحاظ کنند . همشهریان عزیز هم باید عمق این خطر را درک کرده و منزل خود را به عنوان ایمن ترین جا انتخاب نمایند.
مدیران استان قبل از وقوع حادثه به فکر چاره باشند و با تمام ظرفیت‌های خود به میدان بیاید.
عضو سازمان نظام پزشکی ادامه داد: با توجه به اینکه ۸۰ درصد از ناقلان کرونا بدون علامت هستند باید از ارتباط افراد سالم و بیمار جلوگیری شود.
مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: مثل گذشته که در صحنه های مختلف، تاریخ ساز شده ایم امروز هم زمان جهاد دیگر است امروز هم جامعه باید با رعایت بهداشت فردی و ماندن در خانه از پس ویروس منحوس کرونا بر آید.
دکتر حسین بانک در مورد این ویروس گفت: ویروس کرونا معمولا با علائمی مثل سردرد سرفه درد عضلانی تب و احساس خستگی و تنگی نفس و مشکلات تنفسی شروع می‌شود که می‌تواند افراد را به خود دچار کند و با توجه به اینکه هنوز روش درمانی برای این موضوع پیدا نشده می بایست با رعایت نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک دستکش بهداشتی شستن مرتب دستها با آب و صابون و یا ضدعفونی کردن آن ، عدم تماس دست با صورت ، پرهیز از دید و بازدید و تماس های غیر ضرور افراد را رعایت نمود.
ایشان اقدامات پیشگیرانه اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را برشمرد.
ارایه آموزش های لازم در مورد ویروس کرونا به همکاران تا نگرانی‌هایی ایجاد شده را منطقی نماید، اقدامات موثر در کم کردن حضور مراجعین از جمله تمدید اعتبار دفاتر بیمه تا پایان فروردین ماه ۹۹ ، تمدید اعتبار پروانه مراکز درمانی تا خردا ۹۹ و افزایش اعتبار پرونده های الکترونیکی دارو تا دوماه آینده ، شناسایی عوامل خطرساز در سطوح مختلف دسته بندی شده کارکنان مراجعین و محل‌های نگهداری نسخ از جمله آنها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار