رییس هیات:
رئیس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان خوزستان با بیان این که حمایت‌ها در حد ایده‌آل و در جهت پیشبرد برنامه‌های‌مان نبوده است، گفت: اگر بخواهیم برنامه‌ریزی کنیم اما دائم نگران تامین هزینه ها و بودجه‌ها باشیم، کار کردن در این شرایط سخت است.
کد خبر: ۸۳۰۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ 16 March 2020

مهرداد شیروانی درخصوص وضعیت مجموعه ورزشی کوی طلاب اهواز، اظهار کرد: قرار بود این مجموعه ورزشی که ویژه ورزش جانبازان و معلولان است، ۱۵ اسفندماه با حضور وزیر ورزش افتتاح شود ولی با توجه به شیوع ویروس کرونا، افتتاح آن به تعویق افتاد و فعلا هم مشخص نیست که چه زمانی افتتاح شود.

وی با اشاره به لغو مسابقات دو و میدانی جانبازان و معلولان کشور در اهواز، گفت: قرار بود میزبان ورزشکاران نوجوان و جوان کشور باشیم ولی به دلیل پیشگیری از ویروس کرونا این رقابت‌ها لغو شد. این مسابقات می‌توانست برای پشتوانه‌سازی خوزستان مهم باشد و هزینه‌های زیادی را هم متحمل شده بودیم ولی صلاح در این بود که رقابت ها برای حفظ سلامتی ورزشکاران برگزار نشود.

رئیس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان خوزستان با بیان این که مدتی پیش نیز تیم های آقایان و بانوان خوزستان در مسابقات وزنه‌برداری کشور به مقام قهرمانی رسیدند، افزود: در سال جاری تلاش خوبی برای موفقیت تیم های استان در رشته های مختلف جانبازان و معلولان داشته‌ایم اما برای رسیدن به نقطه مطلوب نیاز به زمان داریم.

وی بیان کرد: اگر همین مجموعه کوی طلاب راه بیفتد، با خیال راحت‌تری می‌توانیم به کارهای زیربنایی و اساسی بپردازیم. این مجموعه می تواند در زمینه درآمدزایی نیز جوابگوی هزینه‌ها باشد. ضمن این که آن چه مدنظر ما برای کسب قهرمانی های متعدد در رشته های مختلف است، با ایجاد یک کلینیک ورزشی و شناسایی استعدادها از سنین پایه و تحت نظر قرار دادن آن ها با حضور مربیان فنی، کارشناس تغذیه و روانشناس خوب، امکان پذیر است.

شیروانی خاطر نشان کرد: در رشته وزنه‌برداری، استعدادهای خوبی را شناسایی کرده‌ایم و حاصل آن قهرمانی در مسابقات کشوری بود. به جرات می توانم بگویم که در مسابقات پارآسیایی آینده، سه چهار ورزشکار تیم‌ملی، خوزستانی خواهند بود.

وی با بیان این که اگر بخواهیم برنامه‌ریزی کنیم اما دائم نگران تامین هزینه ها و بودجه‌ها باشیم، کار کردن در این شرایط سخت است، گفت: به نظرم در حد امکانات و منابع مالی که در اختیارمان است، نه‌تنها کم نگذاشته‌ایم، بلکه فراتر نیز کار کرده ایم.

رئیس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان خوزستان در پاسخ به این سوال که امسال چند ورزشکار خوزستانی همراه با کاروان جانبازان و معلولان به پارالمپیک توکیو اعزام می‌شوند؟ عنوان کرد: شیوع کرونا شاید به ورزشکاران ما آسیب بزند زیرا چهار نفر از ورزشکاران خوزستانی در حال اعزام به مسابقات بین‌المللی برای کسب سهمیه پارالمپیک بودند که این رقابت ها لغو شد. به جرات می توانم بگویم که ۲ نفر آن‌ها این سهمیه را به دست می‌آوردند و دو نفر نیز از قبل این سهیمه را کسب کرده بودند، ضمن این که در وزنه‌برداری و دو و میدانی هم ۲ ورزشکار را داشتیم که می‌توانستند به پارالمپیک توکیو اعزام شوند. در مجموع می‌توانستیم شش پارالمپیکی داشته باشیم اما در حال حاضر دیگر نمی‌توانم با قطعیت در خصوص تعداد حضور ورزشکاران خوزستانی صحبت کنم. باید دید باتوجه به لغو رقابت های کسب سهمیه، مسئولان مربوطه چه تمهیداتی در این زمینه می‌اندیشند زیرا ورزشکاران مختلفی از حضور در مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک توکیو بازماندند.

وی درباره حمایت‌ها از این هیات‌ نیز گفت: حمایت‌ها در حد ایده‌آل و در جهت پیشبرد برنامه‌های‌مان نبود. سال‌های زیادی در ورزش مشغول به فعالیت هستم و من به مباحث کلی‌تر فکر می‌کنم. به طور مثال اگر بتوانیم کلینیک ورزشی را در مجموعه کوی طلاب راه‌اندازی کنیم، شاید بهترین کار در سطح کشور باشد اما تا زمانی که ابزار فراهم نباشد، نمی‌توان کاری کرد. اکنون تمام ورزشکاران معلول دنیا با ورزشکاران سالم برابری می‌کنند، چرا که از سنین پایه در حال فعالیت هستند و دیگر به این صورت نیست که ورزشکار ما با شش ماه کار کردن بتواند به پارالمپیک برسد. پس باید کار زیادی صورت بگیرد و وجود کلینیک‌هایی در سطح استان‌ها واقعا برای ورزشکاران جانباز و معلولان نیاز است تا اصولی از سنین پایه رشد کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار