عضو شورای شهر اهواز با حمایت از پیشنهاد شهردار مبنی بر ممنوعیت ورود مسافران نوروزی به شهر، خواستار اقدام استاندار خوزستان در این خصوص شد.
کد خبر: ۸۲۹۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱ 08 March 2020

حسین حیدری با اشاره به نامه شهردار اهواز به استاندار خوزستان و درخواست ممنوعیت ورود مسافران نوروزی به استان، اظهار کرد: واکنش معاون استاندار به نامه درخواست شهردار اهواز دور از انتظار بوده است زیرا نامه شهردار یک پیشنهاد بوده و شورای تامین خوزستان به ریاست استاندار تصمیم‌گیرنده نهایی در خصوص چنین پیشنهادهایی است.

وی با اشاره به وظایف و جایگاه سازمانی شهردار گفت: شهردار، متولی شهر است و تمامی امور و وظایف شهرداری با سلامت و بهداشت روحی و روانی شهروندان ارتباط مستقیم دارد از همین رو شهردار که خود عضو شورای سلامت و عضو ستاد مبارزه با ویروس کرونا است با توجه به دغدغه‌ای که نسبت به شهر و شهروندان دارد، اقدام به چنین درخواستی کرده که جای تقدیر و تشکر دارد.

حیدری گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اعلام ممنوعیت برخی از استان‌ها در پذیرش مهمانان نوروزی در استان و شهرهای خود، اقدام شهردار اهواز را کاری شایسته و قابل پذیرش می‌دانیم چرا که با حضور مهمانان نوروزی در خوزستان احتمال شیوع این ویروس زیاد است و نمی‌دانیم هر مهمان، حامل ویروس است یا خیر.

وی تصریح کرد: در طول دو هفته‌ای که ویروس کرونا در اهواز مشاهده شده است، تمامی امکانات و تجهیزات شهرداری به صورت شبانه‌روزی برای ضدعفونی و جلوگیری از گسترش این ویروس مرموز، بسیج شده‌اند.

عضو شورای شهر اهواز افزود: در این دو هفته که نیروهای شهرداری خیابان‌ها، کوچه‌ها، ایستگاه‌ها و تاسیسات سطح شهر را ضدعفونی و گندزدایی کرده‌اند، استاندار خوزستان نیز از این اقدامات بازدید کرده و از نزدیک شاهد دغدغه‌مند بودن نیروها و پرسنل تلاشگر شهرداری و در راس آن‌ها مدیریت شهری بوده است. ارسال چنین درخواستی از سوی شهردار، در راستای همان دغدغه سلامت و بهداشت روحی، روانی و جسمی شهروندان بوده و مدیریت شهری احساس تکلیف کرده و اقدام به نگارش نامه و درخواست از استاندار جهت ممنوعیت ورود مسافران نوروزی به خوزستان به خصوص اهواز کرد.

حیدری با بیان اینکه از معاون استاندار انتظار چنین واکنشی را در این شرایط نداشتیم، گفت: با توجه به وضعیت موجود که بر اثر گسترش ویروس کرونا و درگیری شهروندان با این مساله به وجود آمده، انتظار داشتیم که مجموعه استانداری و دیگر دستگاه‌ها در خوزستان برای مبارزه با گسترش این ویروس به کمک شهرداری که در نوک پیکان پیکار با این ویروس است، بیایند و با دلگرمی و همکاری، نیروهای خدوم شهرداری را همیاری کنند تا هر چه سریعتر از گسترش این ویروس منحوس جلوگیری کنیم.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر اهواز گفت: ارائه چنین پیشنهادهایی با توجه به مقتضات و مختصات هر مساله از سوی شهرداران به استانداران، بنا به وظایف ذاتی و قانونی‌شان، معمول و مرسوم است همان گونه که شهرداران اصفهان، یزد، خراسان رضوی، گیلان و فارس در خصوص ممنوعیت ورود مهمانان نوروزی به استان‌هایشان به استاندار نامه نوشته‌اند که اتفاقا مورد پذیرش واقع شده‌اند.

وی افزود: در ماده 55 قانون شهرداری‌ها به صراحت آمده است که جلوگیری از گسترش و شیوع بیماری‌های مسری و واگیردار بر عهده شهرداری‌ها است و شهردار اهواز نیز بنا بر قانون و دغدغه‌های شهروندان اقدام به چنین درخواستی کرده است و این درخواست را اقدامی در خور توجه و تقدیر می‌دانیم.

حیدری بیان کرد: به عنوان عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز از استاندار خوزستان تقاضای ممنوعیت ورود مسافران نوروزی تا بهبود شرایط موجود را دارم.

وی با تقدیر از تمامی پزشکان و پرستاران و کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز که برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا تلاش می‌کنند، گفت: در حوزه پیشگیری و مقابله، شهرداری اهواز پیشقدم است و در حوزه درمان هم دانشگاه علوم پزشکی پیشگام است که امیدواریم با تلاش این دو حوزه کاری و حمایت استاندار و سایر مسئولین و همراهی و همکاری مردم شریف جهت رعایت بهداشت فردی و عمومی، بتوانیم هر چه سریعتر ریشه این بیماری را خشک کنیم.

حبیب‌الله آصفی معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان در خصوص نامه شهردار اهواز در مورد ممنوعیت ورود مسافران نوروزی به اهواز گفته است که "شهردار اهواز در این زمینه نباید دخالت و اظهار نظر کند و باید به کارهای شهرداری بپردازد."

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
بله حق با شهردار محترم هستش..و اگر استاندار توافق نکند و ممنوعیت ورود مسافران نوروزی را ممنوع نکند..ما مردم شریف خوزستان و علل خصوص اهواز استاندار را مسؤول هر گونه افزایش ابتلا به کرونا در استان را بعهده استاندار و معاونش تلقی میکنیم..
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار