سرپرست فرمانداری ویژه دزفول خبر داد:
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: باید با پیشگیری و اقدام به موقع، از ضرر و زیان کشاورزان که در سیل گذشته هم دچار خسارت شدند، گرفته شود .
کد خبر: ۸۲۹۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۵ 08 March 2020

امید بن عباس اظهار کرد: در صورت هجوم ملخ ها به دزفول که قطب کشاورزی و غذایی است ضربه سنگینی به امنیت غذایی کشور وارد خواهد شد.

بن عباس در جلسه ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان گفت: در حال حاضر شهرستان دزفول درگیر سه مسئله اساسی است که برای عبور از این بحران ها تمامی دستگاه های خدماتی، درمانی، انتظامی پای کار باشند و از هیچ کمکی دریغ نکنند.

وی افزود: موضوع هجوم ملخ ها که تعداد هردسته آنان حدود ۵۰ میلیون است امنیت غذایی کشور را به طور جدی تهدید می کند چراکه متوسط مصرف غذایی هردسته روزانه۱۰۰ تن می باشد.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول اظهار کرد: شهرستان دزفول که یکی‌ از قطب های مهم غذایی و کشاورزی در کشور محسوب می شود، درصورت حمله ملخ ها ضربه سنگینی به تامین محصولات کشاورزی کشور وارد می‌کند.
وی اذعان کرد: تمامی دستگاه های اداری شهرستان دزفول موظف اند هرگونه وسایل و تجهیزاتی که برای مقابله با ملخ ها نیاز است در اختیار جهادکشاورزی قراردهند تا با مشاهده اولین نشانه های وجود ملخ ها در شهرستان، جلوی آنان را گرفت.

امید بن عباس گفت: باید با پیشگیری و اقدام به موقع، از ضرر و زیان کشاورزان که در سیل گذشته هم دچار خسارت شدند، گرفته شود.

باید آرامش را به جامعه برگردانیم

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول در ادامه گفت : باید با کمک به هم آرامش را به جامعه برگردانیم

بن عباس در ادامه این جلسه گفت : ضمن حفظ آرامش و اجتناب از ایجاد هرگونه التهاب، باید به دستورالعمل های پیشگیری از ویروس کرونا پایبند بود.

امید بن عباس گفت: مردم پیشگیری در مقابل ویروس کرونا را جدی بگیرند و باتوجه به نکات بهداشتی کمک‌ کنند تا از این بحران عبور کنیم.

وی افزود: هفته جاری و هفته پیش رو، زمان بحرانی است که نیاز است مردم بیشتر درخانه ها بمانند، و فقط در صورت لزوم و مواقع اضطراری از خانه هایشان خارج شوند.

سرپرست ویژه فرمانداری بیان کرد: طبق دستورالعمل های ستاد مقابله با ویروس کرونا تمامی تجمعات و مجالس تا اطلاع ثانوی لغو هستند و ازبرگزاری هرگونه مراسمات عمومی جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: درصورت مشاهده برگزاری مجالس عروسی در تالارهای شهرستان دزفول، و مشاهده فعالیت اغذیه فروشان سلف سرویس، مکان مذکور پلمب خواهد شد.

بن عباس در خصوص نبود ماسک و موادضدعفونی کننده در ادارات گفت: خوشبختانه از نظر تامین محصولات بهداشتی و ضدعفونی مشکلی وجود ندارد اما الویت اصلی ما تامین مراکز درمانی است و پس از آن سایر ادارات است.

وی اذعان نمود: باید آرامش را به جامعه برگردانیم و از ملتهب کردن آن اجتناب کنیم اما فراموش نکنیم که به قوانین و دستورالعمل های وزرات بهداشت باید پایبند بود و از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

امید بن عباس گفت: همان طور که جلسات غیرضروری در ادارات کاهش یافته و جلسات ضروری در مدت کوتاهی برگزار می شوند، از مردم انتظار داریم از برگزاری هرگونه مجلس و مراسمی خودداری کنند.

مدیران تا رفع بحران ها، پای کار باشند

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول در بخش دیگر سخنان خود در این جلسه اظهار کرد: مدیران در زمان بحران باید پای کار باشند و باهرگونه کوتاهی در کار برخورد قانونی خواهد شد.

بن عباس گفت: باتوجه به پیش بینی‌های صورت گرفته درخصوص بارش باران های قابل ملاحظه در فروردین ماه، باید تمامی سیل بندها ظرف دوهفته آینده کاملا ترمیم شده باشند.

وی بیان کرد: باپیش بینی های انجام شده، در صورت وارد شدن خسارت مجدد به مردم و غرق شدن زمین های کشاورزی در سیلاب، هیچ عذری از سوی مدیران قابل قبول نخواهد بود.

بن عباس تاکید کرد: امور عشایر و دیگر متولیان از هم اکنون به فکر جابجایی عشایر و روستاییان از حوزه رودخانه ها باشند، همچنین دهیاران، بخشداران و شهرداران اطلاع رسانی به موقع، بحران سیل را به درستی کنترل کنند.

وی تصریح کرد: متولی امر در زمینه مدیرت سیلاب، ورودی و خروجی سدها، وزارت نیرو و سازمان آب و برق خوزستان است که تمامی دستگاه ها موظف به همکاری با آنان هستند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول ادامه داد: تا زمان رفع نشدن تمامی بحران ها، همه مدیران دستگاه ها و ادارات باید در دسترس و پای کار باشند، وبا هرگونه کوتاهی و قصور در کار بدون دلیل منطقی، حتما گزارش و برخورد قانونی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار