مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان:
مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه از استقرار پنج اکیپ پایش ملخ‌های صحرایی در نقاط مختلف این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون بر اساس پایش‌های انجام‌شده ملخ در مزارع ایذه مشاهده نشده است.
کد خبر: ۸۲۸۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ 07 March 2020

مصطفی هنرمندیان در خصوص آخرین وضعیت حضور ملخ‌ها در این شهرستان اظهار کرد: با توجه به خطر هجوم ملخ‌ها به مزارع شهرستان و توانایی آن‌ها در زمینه سفرهای طولانی از منطقه‌ای به منطقه دیگر، برای جلوگیری از هرگونه حادثه‌ای پنج اکیپ پایش و ارزیابی را در ایذه فعال کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ۲۰ کارشناس کار پایش و ارزیابی را انجام می‌دهند، افزود: در هر اکیپ، چهار کارشناس کار پایش و ارزیابی را در خصوص هجوم ملخ‌ها به منطقه بر عهده دارند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه تصریح کرد: هم‌اکنون این اکیپ‌ها در مناطق دهدز، هلایجان، مرغا، سوسن و اطراف شهرستان ایذه مستقر هستند تا در صورت مشاهده هر دسته از ملخ‌ها، نسبت به مبارزه با آن‌ها اقدام شود. در این زمینه البته تاکنون بر اساس پایش‌های انجام‌شده ملخ در ایذه مشاهده نشده است.

هنرمندیان ادامه داد: با توجه به شرایط موجود، آمادگی کامل برای مقابله با این آفت در ایذه وجود دارد و سم موردنیاز برای مبارزه با هجوم ملخ‌ها در شهرستان تامین شده و مشکلی نیز در این زمینه وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های ارزیاب مبارزه با آفات تا پایان زمان برداشت در مناطق موردنظر فعال هستند تا هرگونه احتمال آسیب‌دیدگی مزارع را گزارش دهند. امیدواریم با آمادگی که در شهرستان وجود دارد، شاهد هجوم ملخ‌ها به مزارع شهرستان نباشیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ایذه ، حمله ملخ ، کشاورزان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار