دروازه بان ایرانی تیم فوتبال میوندالن نروژ در یک مصاحبه تفصیلی از شرایط این روز‌های خود در فوتبال این کشور صحبت کرد.
کد خبر: ۸۲۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶ 03 March 2020

به گزارش تابناک سمنان: سوشا مکانی دروازه بان ملی پوش ایرانی تیم فوتبال میوندالن نروژ در مورد حضور مجددش در لیگ فوتبال نروژ، نیم فصل درخشان با نفت مسجد سلیمان، شرایط تیم ملی با حضور دراگان اسکوچیچ و ... توضیحاتی ارائه داد.

مکانی: می‌خواهم برترین دروازه بان لیگ برتر نروژ شوم/ دل چرکین نفت مسجد سلیمان را ترک نکردم/ امیدوارم اسکوچیچ راه کیروش و برانکو را ادامه دهد

چه چیزی باعث شد تا از  لیگ نروژ به نفت مسجد سلیمان بروید؟

اگر بخواهم صریح باشم باید بگویم قبل از اینکه به ایران بیایم شرایط بازی پیدا کردم و بعد از دوران مصدومیتم قراردادی سه ساله  را با تیم میوندالن به امضا رسانده بودم که در نهایت یک سری اتفاقات افتاد و اختلاف‌نظر‌هایی وجود داشت که باعث شد من برای ماندن دچار تردید بشوم. بنابراین، چون با توجه  توجه به اختلاف زمانی که بین ایران لیگ ایران و لیگ نروژ وجود دارد زمان زیادی را برای انتخاب تیم جدیدم نداشتم و شرایط طوری در لیگ نروژ شرایط  رقم خورد که اوایل فصل لیگ برتر ایران که فکر می‌کنم یک یا دو هفته از لیگ ایران گذشته بود، من  به دلیل وجود اختلاف نظر با سرمربی بر سر گذراندن دوران نقاهت بعد از مصدومیتم، قراردادم را با میوندالن فسخ کردم.

چه چیزی باعث اختلاف نظر شما با سرمربی میوندالن شده بود؟

سرمربی فکر می‌کرد من باید زمان بیشتری را به استراحت بپردازم، اما من بر این عقیده بودم که شرایط کمال را برای بازی کردن دارم و واقعا نیازی نیست استراحت کنم به همین دلیل ترجیح دادم مدتی از میوندالن دور باشم، ولی همیشه باشگاه میوندالن را خانه خودم می‌دانم، به خاطر اینکه طی چهار سال من و تمام اعضای تیم تلاش کردیم تیم را به لیگ برتر فوتبال نروژ برسانیم و این اتفاق محقق شد. خیلی شرایط فنی خوبی را برای میوندالن رقم  زدیم، اما در نهایت یک مصدومیت بر از ناحیه زانو برای من پیش آمد که عمل جراحی روی زانوی پای راستم داشته باشم. بعد هم باعث شد یک نیم فصل را در لیگ ایران بازی کنم.

چرا در نفت مسجد سلیمان نماندید؟

قبلا گفته بودم تنها تحت شرایطی خاص به لیگ برتر ایران بر می‌گردم که که این اتفاق خاص افتاد و من مجبور شدم که از خانه خودم یعنی باشگاه میوندالن دور باشم و به ایران برگشتم و با تیم نفت مسجدسلیمان یک نیم فصل خوب را رقم زدیم. من همچنین به نفتی‌ها اعلام کرده بودم که یک نیم فصل بیشتر در اختیار این تیم نیستم،  چون یک کاری را در نروژ آغاز کرده بودم  باید آن را به سرانجام می‌رساندم.

عملکرد خیره کننده‌ای در نفت مسجد سلیمان داشتید. در مورد شرایطتان در این تیم توضیح می‌دهید؟

در نفت مسجد سلیمان بهترین نتیجه تاریخ این باشگاه را طی یک نیم فصل گرفتیم. نیم فصلی بدون باخت که به ۴ تیم نهایی جام حذفی رسیدیم و بهترین خط دفاعی لیگ را بعد از پرسپولیس داشتیم. عملکرد من به قدری در نفت مسجد سلیمان خوب بود که باشگاه  میوندالن یک پیشنهاد برای ادامه همکاری به من داد و حتی از تیم‌های دیگر  لیگ برتر نروژ، دانمارک و سوئد هم پیشنهاداتی گرفتم، ولی ترجیح دادم در محیطی مانند میوندالن کار کنم که قبلاً به آن آشنا بوده ام. چون وقتی در محیط جدیدی قرار بگیرید تا با شرایط اخت بشوید در واقع ریسک می‌کنید و شاید هدفی که داشته اید به سرانجام نرسد.

قبلا در مصاحبه‌ای گفته بودید کار ناتمامی در لیگ نروژ دارید. منظورتان از کار نا تمام چیست؟

 مطمئن هستم که امسال سال خیلی خوبی را با کمک همه اعضای تیم می‌توانیم داشته باشیم و حتی قادر هستیم پدیده امسال لیگ برتر نروژ باشیم. کار نیمه تمام یعنی حضور درلیگ برتر نروژ که به آن رسیدیم. من شخصا  ۴ سال  بهترین دروازه بان لیگ دسته اول فوتبال نروژ شدم و  هر ۴ سال در تیم منتخب فصل قرار گرفتم. من  بهترین بازیکن ۱۰ سال اخیر باشگاه از دیدگاه هواداران باشگاه میوندالن  شناخته شدم که مسئولیتم را سنگین‌تر از قبل می‌کند. امیدوارم  بتوانم امسال به عنوان بهترین دروازه بان لیگ برتر نروژ برسم و کار نیمه تمام خود را به اتمام برسانم.

مکانی: می‌خواهم برترین دروازه بان لیگ برتر نروژ شوم/ دل چرکین نفت مسجد سلیمان را ترک نکردم/ امیدوارم اسکوچیچ راه کیروش و برانکو را ادامه دهد

نظر هم تیمی‌های شما در مورد بازگشتتان به لیگ نروژ چیست؟

کادر فنی تیم اعتقاد بالایی به من دارد و اخیرا  سرمربی تیممان بعد از پیوستن من به میوندالن اعلام کرد که این تیم بهترین دروازه بان لیگ برتر نروژ را جذب کرده و سوشا دوباره به خانه برگشته است. آنها از این موضوع خیلی خوشحال هستند که صد درصد این اظهارات کار من را سخت تر از گذشته می‌کند. امیدوارم بتوانم در تمرینات با آمادگی صددرصد شرکت کنم و خودم را در شرایط فنی ایده آلی قرار بدهم و به هدفی که گفتم برسم.

چرا در لیگ برتر فوتبال ایران نماندید؟

من حداقل از ۷-۸ باشگاه‌ بزرگ لیگ برتری برای نیم فصل دوم و سال‌های بعدی  پیشنهاد داشتم و اگر می‌خواستم در ایران فعالیتم را ادامه بدهم قطعا به پول بیشتری می‌رسیدم و شرایط خوبی هم پیدا می‌کردم، اما خوشبختانه یا متاسفانه فوتبال اروپا چیزی که به من یاد داد، این نظم و انضباط و  هدفی بود که بازیکن پله به پله برایش برنامه ریزی می‌کند و باید پای آن هدف ماند.

هواداران نفت مسجد سلیمان راضی به جدایی شما بودند؟

من یک نیم‌فصل خیلی خوب در تیم نفت مسجدسلیمان داشتم و خوشحالم زمانی که از تیم جدا شدم، ۹۵ درصد هواداران تیم که صاحبان اصلی باشگاه هستند از سطح فنی من رضایت کامل داشتند و این جدایی با دل چرکین انجام نشد و همه واقعا دعای خیرشان همراه من هست.  در نهایت امیدوارم بتوانم ادامه آن راهی که شروع کردم را به سرانجام برسانم و مطمئن هستم که تیم خوب نفت مسجد سلیمان با سرمربیگری کادر فنی فعلی می تواند به جایگاه بالاتر در جدول برسد و دل هواداران خونگرم و مهربان نفت مسجد سلیمان را شاد کنند.

مکانی: می‌خواهم برترین دروازه بان لیگ برتر نروژ شوم/ دل چرکین نفت مسجد سلیمان را ترک نکردم/ امیدوارم اسکوچیچ راه کیروش و برانکو را ادامه دهد

اسکوچیچ سرمربی تیم ملی شد. به نظر شما می‌تواند تیم ملی را به جام جهانی ۲۰۲۲ ببرد؟

امیدوارم که هر کسی سرمربی می‌شود برای کشورم ایران بهترین نتایج را کسب کند و تیم ایران را به جام جهانی برساند. من زیر نظر مربیان بزرگی از جمله کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ کار کردم و لذت کار کردن با مربیان بزرگ را واقعا چشیده ام. امیدوارم اسکوچیچ که مربی بسیار توانمندی است بتواند با تلاش بسیار برای تیم ملی کشورم  در ادامه مسیر سختی که دارد به جام جهانی ۲۰۲۲ برسد.

به نظر شما اسکوچیچ، سوشا مکانی را به تیم ملی دعوت می‌کند؟

من چه در تیم ملی باشم و یا نباشم دعاگوی تیمی هستم که خودم را عضوی از آن می‌دانم. همیشه گفتم که تمام تلاشم را می‌کنم که بتوانم یک سرباز برای تیم ملی کشورم باشم و امیدوارم که در ادامه مسیر تیم ملی کشورمان موفق باشد و پرچم ایران به همراه کادر فنی جدید تیم ملی بالا بماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار