کشاورز در خصوص تمدید اعتبار دفترچه های درمانی نیز گفت:همه دفترچه های درمانی که تا پایان بهمن ماه اعتبار داشته اند بدون نیاز به مراجعه به شعب و یا کارگزاری ها تا پایان فروردین ماه 1399 دارای اعتبار خواهند بود.
کد خبر: ۸۲۷۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲ 02 March 2020

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی فارس، ابراهیم کشاورز اظهار داشت: مهمترین خدمتی که بیمه شدگان برای استفاده از آن به واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی مراجعه می کنند، مربوط به دفترچه های درمانی است.

وی افزود: توصیه ما به افرادی که قصد دریافت دفترچه جدید دارند، این است که قبل از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری های تأمین اجتماعی ابتدا از طریق سامانه خدمات غیرحضوری مذکور درخواست خود را ثبت کنند تا در زمان حضور در واحدهای مربوطه؛ تحویل دفترچه آنان در کمترین زمان ممکن انجام شود.

کشاورز در خصوص تمدید اعتبار دفترچه های درمانی نیز گفت:همه دفترچه های درمانی که تا پایان بهمن ماه اعتبار داشته اند بدون نیاز به مراجعه به شعب و یا کارگزاری ها تا پایان فروردین ماه 1399 دارای اعتبار خواهند بود.

وی ثبت و پیگیری درخواست های برخورداری از تعهدات کوتاه مدت سازمان تأمین اجتماعی را از دیگر موضوعات مراجعه بیمه شدگان و بازنشستگان به واحدهای اجرایی برشمرد و گفت: درحال حاضر بسیاری از خدمات کوتاه مدت از قبیل کمک هزینه ازدواج، غرامت دستمزد ایام بیماری و ایام بارداری ، کمک هزینه اروتز و پروتز و کمک هزینه کفن و دفن و بسیاری دیگر از خدمات سازمان تأمین اجتماعی از طریق درگاه خدمات غیرحضوری قابل انجام است.

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس دریافت لیست و حق بیمه را نیز مهمترین موضوع مربوط به کارفرمایان برشمرد و گفت: درحال حاضر نیز حدود 97 درصد از لیست و حق بیمه کارگاه های تحت پوشش تأمین اجتماعی فارس به صورت غیرحضوری انجام می شود و نیازی به مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری های تأمین اجتماعی نیست.

کشاورز در ادامه به ایجاد تغییراتی در روند فرآیندها بیمه ای تا پایان اسفند ماه سال جاری اشاره کرد و بیان داشت : در این راستا اخذ اثر انگشت در کلیه قراردادها و فرم ­های مربوط به فرآیندهای حضوری ارائه خدمات بیمه ای متوقف می شود .

وی در ادامه از حذف انجام معاینات پزشکی بدو بیمه پردازی خبرداد و گفت : برای انعقاد قرارداد متقاضیان ادامه بیمه های غیر اجباری ، رانندگان ، کارگران ساختمانی و ... نیاز به انجام معاینات پزشکی بدو بیمه پردازی تا پایان اسفند 98 نبوده و طی تعهد کتبی در زمان مناسب دیگری معاینات انجام خواهد شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس همچنین اظهار داشت : کلیه بازرسی های مرتبط با تایید احراز اشتغال و همچنین بازرسی های مربوطبه امور بیمه شدگان خاص اعم از بیمه بیکاری، احراز اشتغال قالیبافان، کارگران ساختمانی و... در مهلت تعیین شده نیز تا اطلاع ثانوی صورت نمی پذیرد.

کشاورز در ادامه در زمینه موارد پزشکی نیز افزود: برگزاری جلسات کمیسیون­های پزشکی و معرفی بیمه­شدگان به کمیسیون پزشکی لغایت پایان اسفند 98 موقتاً تعلیق می گردد که در این راستا به ­منظور جلوگیری از زایل شدن شرایط مقرر در موارد قانونی تامین اجتماعی متقاضیان به نحوی راهنمایی می شوند تا نسبت به حفظ و ادامه بیمه پردازی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: معرفی بیمه شدگان به پزشک معتمد، شورا و کمیسیون پزشکی جهت بررسی استراحت پزشکی لغایت پایان اسفند 98ضرورتی ندارد، اما چنانچه تمدید اعتبار دفاتر درمانی مستلزم پرداخت غرامت دستمزد باشد، در این حالت صدور سند علی الحساب و پرداخت حداکثر 50% غرامت ایام بیماری بر مبنای حداقل دستمزد با رعایت سایر شرایط قانونی توسط شعبه تامین اجتماعی انجام می پذیرد و پرداخت مابقی مبلغ ایام بیماری طبق ضوابط مربوطه مشروط به تائید گواهی استراحت توسط مراجع ذیربط خواهد بود .

مدیر کل اداره کل تامین اجتماعی استان فارس در ادامه به نحوه برگزاری جلسات کمیته سوابق مورد ادعای بیمه شدگان اشاره کرد و گفت: جلسات کمیته های ادعای سابقه فقط درخصوص بیمه­شدگانی تشکیل می گردد که بررسی پرونده ایشان تا پایان سال 1398 حائز اهمیت می باشد و تایید آنها منجر به برقراری بازنشستگی ،ازکارافتادگی و ... می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار