معاون شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان با اشاره به افزایش دبی رودخانه دز از شهروندان خواست از نزدیک شدن به ساحل این رودخانه خودداری کنند.
کد خبر: ۸۲۷۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸ 02 March 2020

ناصر بهمنش فرد در نشست مدیریت بحران شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: مشکلی درخصوص وضعیت تامین آب زمین‌های کشاورزی دزفول وجود ندارد.

وی افزود: قبل از بارش‌های هفته گذشته درخصوص سد دز در شرایط حداقلی بودیم و ارتفاع سد دز حدود ۳۲۶ متر بود که از چهارم اسفندماه تاکنون ۱۳ متر افزایش یافته و به ۳۳۹ متر رسیده است بطوریکه اکنون در شرایط حداکثری است.

معاون شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان گفت: رهاسازی آب توسط مدیریت سدهای خوزستان آغاز شده و خروجی سد دز از ۲۵۰ به ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر  ورودی سد دز از سه هزار و ۳۰۰ مترمکعب بر ثانیه به ۹۲۰ متر  رسیده و به علت توقف بارندگی روزانه حدود ۲۰۰ متر کاهش می‌یابد.

بهمنش فرد بیان کرد: اکنون با خروجی ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه مشکلی در دزفول وجود ندارد و با توجه به اینکه طبق پیش بینی هواشناسی تا ۱۰ روز آینده بارندگی قابل توجهی نداریم احتمالا تا ۷۵۰ متر برسد که طبق تجربه مشکلی برای آبگرفتگی معابر و جاده ساحلی نخواهیم داشت.  

وی با بیان اینکه تا خروجی یکهزار مترمکعب بر ثانیه مشکلی نخواهیم داشت، گفت: اداره امور عشایر باید به عشایر هشدار دهد و شهروندان نیز از نزدیک شدن به رودخانه خودداری کنند.

رئیس اداره هواشناسی صفی آباد دزفول نیز اظهارداشت: از ابتدای مهرماه تاکنون ۲۰۷ میلیمتر بارندگی در دزفول ثبت شده که این میزان بارش نسبت به مدت مشابه پارسال یعنی ۴۵۸ میلیمتر حدود ۵۵ درصد کاهش داشته است البته بارندگی پارسال در ۶۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

علی کرمی میانگین بلندمدت بارندگی امسال در دزفول را ۲۳۱ میلیمتر اعلام کرد و گفت: میانگین بلندمدت بارندگی حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی به تعداد کم دفعات بارندگی های اخیر اشاره کرد و گفت: تعداد بارندگی‌ها بسیار پایین است که با توجه به بارندگی‌های اواخر اسفند تا حدی جبران می‌شود.

کرمی افزود: امشب احتمال بارندگی بین صفر تا پنج میلیمتر در دزفول وجود دارد و ۱۰ روز پایانی سال و فروردین‌ماه بارندگی خوب پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز گفت: امور آب، شبکه آبیاری، فرمانداری و مدیریت بحران موضوع را جدی بگیرند و سیل بندهایی که در فروردین امسال تخریب شدند را ترمیم کنند.

امید بن‌عباس با تاکید بر لزوم جابه جایی عشایری که در مسیر رودخانه هستند، افزود: اقدامات پیشگیرانه برای سیل اعمال شود و ماشین آلات و دیگر امکانات لازم آماده باشند و هواشناسی نیز به طور مستمر شرایط را رصد و گزارش‌های لازم را ارسال کند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه تمام ظرفیت‌های شهرستان باید برای مقابله با کرونا بسیج شوند، اظهارداشت: برای مقابله با کرونا این هفته و هفته آینده باید مراقبت‌های ویژه شود و از ارائه هشدارهای لازم به مردم دریغ نشود.

وی افزود : مردم در این مدت در خانه بمانند و فقط در موارد ضروری از منزل خارج شوند تا با مدیریت وزارت بهداشت از این بحران عبور کنیم.

بن‌عباس گفت: یک ستاد در این خصوص تشکیل و وضعیت رصد شود ضمن اینکه آرامش جامعه نیز باید حفظ شود.

در حال حاضر ۱۱ نفر در بخش بیماری‌های حاد تنفسی بیمارستان بزرگ دزفول تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند؛

تاکنون نتیجه آزمایش کرونای پنج نفر از این بیماران، منفی و سه نفر مثبت بوده همچنین یک نفر فوت کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار