پایش هجوم ملخ ها در مزارع نیشکر ادامه داردمدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: هجوم‌ ملخ ها ۷۰ هزار هکتار از سطح سبز مزارع نیشکر را تهدید می کند.
کد خبر: ۸۲۷۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶ 01 March 2020

پایش هجوم ملخ ها در مزارع نیشکر ادامه دارد

 

به گزارش تابناک، عبدعلی ناصری در جلسه مقابله با هجوم ملخ ها، اظهار کرد: حدود ۷۰ هزار هکتار سطح سبز در مزارع نیشکر استان وجود دارد که در حال حاضر خطر هجوم ملخ ها آن‌ها را تهدید می‌کند.

وی افزود: این سطح از مزارع اگر مورد هجوم‌ ملخ ها قرار بگیرند، می تواند خسارت جدی را برای مزارع نیشکر در استان در پی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه مدتی پیش نیز شاهد هجوم ملخ صحرایی به مزارع استان بودیم، تصریح کرد: این ملخ ها به مزارع نیشکر نرسیدند اما ملخ های آسیایی پس‌ از تخلیه آب سیلاب از مزارع نیشکر، به ۷ کشت و صنعت نیشکری استان حمله و صدماتی را نیز به مزارع وارد کرد.

ناصری عنوان کرد: در این زمینه با کانون کوبی های انجام‌شده توانستیم با این آفت مبارزه کنیم تا شاهد کمترین خسارت ها در زمینه هجوم‌ ملخ آسیایی باشیم.

وی اظهار داشت: از همان ابتدای هجوم آفت ملخ صحرایی به مزارع نیشکر ، برنامه‌ریزی پایش مزارع توسط موسسه تحقیقات نیشکر و مدیریت حفظ نباتات استان و با کمک مدیریت‌های مطالعات کاربردی کشت و صنعت‌های نیشکری انجام و پس از مشخص شدن کانون‌های استقرار ملخ، بلافاصله عملیات کانون‌کوبی با پهپاد و هواپیما صورت گرفت.

ناصری خاطرنشان کرد: در حال حاضر کار پایش هجوم ملخ ها در مزارع نیشکر ادامه دارد و امیدواریم شاهد هجوم این ملخ ها به مزارع نیشکر استان نباشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار