بیش از ۷۶۰ هکتار از اراضی فارس علیه ملخ سم‌پاشی شد
کد خبر: ۸۲۷۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 01 March 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: تاکنون بیش از ۷۶۰ هکتار از اراضی فارس علیه ملخ صحرایی سم پاشی شد که حدود ۴۰ هکتار آن توسط پهپاد (پرنده هدایت پذیر از دور) صورت گرفته است.
حمید دبیری گفت: در حال حاضر شهرستان‌های مهر و لامرد و بخشی از مناطق بیرم لارستان و ارتفاعات قیروکارزین درگیر هجوم ملخ صحرایی است و با توجه به مبارزه به موقع خسارتی به مزارع و مراتع استان فارس وارد نشده است و ردیابی و مبارزه با ملخ در این شهرستان‌ها کماکان ادامه دارد.
او گفت:با توجه به نیاز به سمپاش برای سمپاشی مزارع بر علیه این آفت از کشاورزان شهرستان‌های لامرد و مهر خواست تا با سمپاش‌های شخصی خود اداره‌های کشاورزی را در این مبارزه کمک نمایند.
وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود که استان فارس تا تیرماه سال آینده درگیر حمله ملخ‌های صحرایی باشد که برای مبارزه با این آفت آمادگی کامل وجود دارد.
دبیری با اشاره به اینکه دامداران باید از چرای دام در مراتع سمپاشی شده حداقل به مدت ۴ روز خودداری کنند، گفت: به هیچ عنوان بقایای ملخ سم پاشی شده توسط دام و طیور نباید خورده شوند.
وی به زنبورداران نیز توصیه کرد: از استقرار کندو‌های زنبور عسل در مناطق آلوده و سمپاشی شده جدا خودداری شود.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تاکید کرد: اهالی استان فارس و به خصوص بهره برداران بخش کشاورزی در صورت مشاهده ملخ صحرایی از طریق سامانه ۱۵۰۴ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و یا شماره تلفن‌های ۳۲۳۰۷۴۳۶ مدیریت حفظ نباتات و ۳۲۲۹۲۶۷۰ اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس به کارشناسان اطلاع رسانی کنند تا در نخستین فرصت، با این آفت محصولات کشاورزی مقابله شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار