استاندار خوزستان عنوان کرد: امروز اولین ستاد استانی را تشکیل می دهیم‌ و تصمیمات لازم را اتخاذ کرده و همه استان را برای مهار این بیماری بسیج می کنیم؛ همه امکانات را به کار میبندیم. کل استان در خدمت دانشگاه برای انجام این ماموریت خواهد بود.
کد خبر: ۸۲۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۳ 01 March 2020

نخستین جلسه ستاد مرکزی مبارزه با کرونا استان خوزستان به ریاست دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد.

به گزارش"تابناک"؛ غلامرضا شریعتی دراین جلسه در جمع خبرنگاران‌ اظهار کرد: از اقدامات بسیار مؤثر و اساسی که در استان انجام‌ شده و تلاش متولیان قرارگاه مبارزه با کرونا در جهت قطع کردن و مدیریت حلقه های ارتباط این ویروس تشکر می کنیم.

وی افزود: تا کنون به لطف خدا با اقدامات خوبی که انجام‌ شده، شرایط کنترل شیوع این ویروس در استان تحت کنترل است. امیدوارم بتوانیم زمان پیک این بیماری را نیز به خوبی کنترل و مدیریت کنیم.

رییس شورای سلامت خوزستان تصریح کرد: احتمال اینکه دمای هوا افزایش پیدا کند و شرایط برای زیست ویروس مشکل شود نیز وجود دارد، البته اقدامات خیلی خوبی نیز در راستای کنترل شیوع در مرکز و شهرستانها انجام شده و ادامه دارد.

شریعتی با اشاره به اینکه نباید در این مسیر خسته شد و کار را باید تا انتها به پیش برد، خاطرنشان‌ کرد: بر ادامه این روند تا انتهای کار تاکید می کنم‌ و از ایثار و از خود گذشتگی همه کادرهای درمانی در بیمارستانها و کسانیکه به طور مستقیم با مبتلایان مواجه هستند قدردانی می کنم.

استاندار خوزستان ادامه داد: به لطف خدا و با تکیه بر دانش تیم های پزشکی و درمانی استان این بیماری را کنترل می کنیم و باید همه در این مسیر همت کنند و از اقدامات و تجربیات چین در کنترل این بیماری استفاده کرده و به کار ببندیم.

وی عنوان کرد: امروز اولین ستاد استانی را تشکیل می دهیم‌ و تصمیمات لازم را اتخاذ کرده و همه استان را برای مهار این بیماری بسیج می کنیم؛ همه امکانات را به کار میبندیم. کل استان در خدمت دانشگاه برای انجام این ماموریت خواهد بود.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در حال حاضر علاوه بر شیوع کرونا ویروس با دو بحران سیل احتمالی و هجوم‌ ملخ ها مواجه هستیم‌، تاکید کرد: با توجه به اینکه سدهای دز و کارون تقریبا پر شده اند و باید برای فروردین ماه بخشی از سدها خالی باشد تا بتوانیم آورد بهار را کنترل کنیم، باید زمینه برای تخلیه مقداری از آب سدها را فراهم‌ کنیم.

شریعتی گفت: با همت همه مردم حتما این بحران ها را مدیریت خواهیم کرد، چنانچه تا کنون نیز توانسته ایم بسیاری از بحران ها را پشت سر گذاشته و به فرصت تبدیل کنیم.

مدیر کل مدیریت بحران و جانشین استاندار در ستاد پیشگیری استان خوزستان با اشاره به انجام اقدامات لازم در کنار قرارگاه مقابله با کرونا گفت:  تاکنون ۳۰ هزار ماسک فیلتردار N۹۵  برای مقابله با کرونا توزیع کرده ایم که ۱۵ هزار ماسک به دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان و مابقی نیز به دستگاه های خدمات رسان  داده شده است.

کیامرث حاجی زاده ادامه داد: این ماسک ها در سال گذشته با همکاری شرکت ها برای بحث ریزگردها با پایین ترین قیمت خریداری شده است که در انبار مدیریت بحران استان نگه داری می شده است و الان با توجه به شرایط موجود در حال توزیع آن هستیم.

وی  با اشاره به تهیه ۱۸ دستگاه خوردرو شستشوی چند منظوره و مه پاش از سوی اداره کل مدیریت بحران استان افزود: این خودروها سه ماه پیش به فرمانداری ها تحویل شد که اکنون کار ضدعفونی معابر و گندزدایی را انجام می دهند، البته باید گفت از این خودروها تنها ۲۰ دستگاه در کل کشور بود که ۱۸ دستگاه از سوی مدیریت بحران خوزستان خریداری شد.

مدیر کل مدیریت بحران استان ادامه داد: در طول اقدامات و نشست‌هایی که برای مقابله با ویروس کرونا در مدیریت بحران استان تشکیل شده است، تاکید ما بر حساسیت این موضوع است و باید آن را بسیار جدی بگیریم چراکه ما با یک بحران ناپیدا در حال مبارزه هستیم که چهارده روز دوره ماندگاری ان است.

 وی گفت: ستاد مدیریت بحران کماکان آمادگی دارد در کنار دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستانها باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار