کرونا ابزار مناسبی برای کوبیدن هم و تحت فشار قرار دادن همدیگر نیست چون دشمن ملّی و همه‌ی ماست. برای کنترل کرونا و جلوگیری از گسترش بیشتر آن شرط اول صداقت است.
کد خبر: ۸۲۷۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴ 29 February 2020

«تابناک»، حسن عباسی؛ اپیدمی(همه گیری) بیماری‌های واگیردار و مسری در تمام کشورها یک اولویّت ملی بوده و گسترش بیماری در سطح وسیع می‌تواند علاوه بر سلامتی تمام شهروندان ، امنیت و اقتصاد جامعه را نیز به خطر اندازد. تا آنجا که بر «صادرات و واردات» و توریسم داخلی ( بومی) و خارجی اثرات دراز مدتی به جا بگذارد.
افزایش میزان مرگ و میر ناشی از گسترش بیماری‌های عفونی می‌تواند موجب ایجاد ناامنی و افسردگی در جامعه شود. پس بر همگان از هر حزب و گروهی واجب است تا در مواجهه با بیماری کرونا به عنوان یک اولویت ملی و نه جناحی و حزبی برخورد کنند.

کرونا را حزبی و جناحی نکنیم
کرونا ابزار مناسبی برای کوبیدن هم و تحت فشار قرار دادن همدیگر نیست چون دشمن ملّی و همه‌ی ماست. برای کنترل کرونا و جلوگیری از گسترش بیشتر آن شرط اول صداقت است.
همه باید در انعکاس اخبار مربوط به کرونا صداقت داشته و از سیاه‌نماییِ بی‌مورد در مورد این بیماری و اثرات آن و همچنین از کم‌گویی و نادیده گرفتن آن و کوچک نماییِ آن پرهیز کنیم.
به عنوان مثال در کشور چین که محل تولّد ویروس کرونا بود الان بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون جمعیت دارد با داشتن برداشت صحیحی از بیماری و خطرات آن توانستند کرونا را در استان ووهان ایزوله و مانع از گسترش آن به سایر استانها در چین شوند.
در حالیکه در کشور ما با ساده‌انگاری بیماری از طرف دولت متأسفانه بیماری در بیش از 20 استان شیوع پیدا کرده است. علاوه بر آن تعدادی از کشورها هم به دلیل مسافران آلوده‌ی ایرانی درگیر گشته که وجهه‌ی نامناسب و زشتی از کشور ما و مدیّریت دولت مارا به نمایش گذاشته است.
جناب روحانی و دولتش به تصور اینکه اطلاع‌رسانی در مورد بیماریِ کرونا می‌تواند به تضعیف عملکردشان در زمینه‌های مختلف دامن بزند با گذاشتن سرپوش بر کرونا و مخفی کردن آن از مردم زمینه‌های همه گیر شدن بیماری را فراهم نمودند ، غافل از اینکه این چاه را برای خودشان و مردمشان می‌کَنند و دود این آتش در چشمان خودشان و مردم عزیز ایران و سایر نقاط جهان خواهد رفت.
جناب رئیس جمهور در آخرین بیانات خود هم ، کارشناسی نشده در جلسه‌ی هیئت دولت با هیچ‌انگاری شیوع کرونا اعلام کردند که از روز شنبه همه باید به کار و فعالیت معمول خود برگردند و خبری نیست.
تصور رئیس جمهور محترم و کابینه‌ی ایشان این است که ویروس کرونا کارمند ایشان بوده و با «توپ و تشر» و بخشنامه می‌توانند جلوی انتشار آن و «مرگ و میر» ناشی از آنرا بگیرند.
در واقع متأسفانه هیئت دولت به جای فکر کردن به سلامتی و امنیت جامعه به فکر رزومه‌ی کاری خود در دوره‌ی باقی مانده‌ی رئیس جمهوری است.
دولت و شخص رئیس جمهور باید به عنوان مجری قانون اساسی و حافظ منافع کشور و ملّت مانع از گسترش بیماری و درگیری بیشتر مردم می‌شدند و بشوند.
در ابتدای بیماری با ایزوله کردن و قرنطینه کردن استانهای درگیر و بستن «ورودی و خروجی» شهرها و تعطیل کردن پروازهای غیرضروری و بستن مراکز تجمع مردم مثل تئاترها، سینماها و کنسرت‌ها و صد البته میتینگ‌های تبلیغاتی نمایندگان در دوره‌ی تبلیغات از گسترش بیماری جلوگیری می‌کرد که چنین نکردند.
هنوز هم دیر نشده با ممنوع کردن مسافرت‌های بین شهری و بین استانی و جلوگیری از تجمعات غیرضروری و فراهم کردن پایگاه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی صحیح و غیرجناحی از گسترش بیشتر بیماری جلوگیری کنیم و آنرا به کنترل خود در بیاوریم.
جناب روحانی ، جناب نمکی کرونا اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌شناسد ، راست و چپ نمی‌فهمد لطفاً کرونا را حزبی و جناحی نکنید.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار