امروز دبی آب رودخانه تلار در شهرستان سیمرغ به حدود ۲۵۰ متر مکعب برثانیه رسیده بود ، اما به دلیل لایروبی که طی هشت ماه در این رودخانه انجام شد جلوی سیلاب در شهرستان سیمرغ را گرفت.
کد خبر: ۸۲۶۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸ 27 February 2020

رییس اداره منابع آب شهرستان‌های جویبار و سیمرغ،گفت: به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سیل ۸۰ درصد از لایروبی رودخانه تلار در شهرستان سیمرغ انجام شده‌است.

سید حسین یعصوبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به سیل اواخر سال گذشته و اوایل امسال در شهرستان سیمرغ ، افزود: به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سیل هفت پیمانکار در بازه مختلف رودخانه تلار شهرستان سیمرغ در حال لایروبی این رودخانه هستند.

۲۲ کیلومتر از طول مسیر رودخانه تلار در شهرستان سیمرغ واقع شده که با توجه به اینکه کانون سیل در این شهرستان بود، بیشتر مورد توجه شرکت آب منطقه‌ ای استان قرار گرفته است.

وی عرض بالای دهانه رودخانه تلار قبل از وقوع سیلاب را به طور متوسط بین ۲۵ تا ۳۰ متر اعلام کرد و گفت که هم اکنون عرض رودخانه تلار را به بالای ۶۰ متر رسانده ایم تا قابلیت عبوردهی سیلاب های بالای ۲۵ سال را داشته باشد.

رییس اداره منابع آب شهرستان های جویبار و سیمرغ با بیان اینکه هم اکنون ۸۰ درصد از لایروبی رودخانه تلار در شهرستان سیمرغ انجام شده است ، افزود: باتوجه به شرایط آب و هوایی لایروبی رودخانه تلار تا پایان تابستان سال آینده به اتمام می رسد.

یعصوبی با اشاره به اینکه امروز در رودخانه تلار شهرستان سیمرغ شاهد سیلاب بوده ایم، افزود: امروز دبی آب رودخانه تلار در شهرستان سیمرغ به حدود ۲۵۰ متر مکعب برثانیه رسیده بود ، اما به دلیل لایروبی که طی هشت ماه در این رودخانه انجام شد جلوی سیلاب در شهرستان سیمرغ را گرفت.

وی بیان کرد : هم اکنون آب رودخانه تلار در حال فروکش است و هیچ گزارشی مبنی بر پس زدگی آب و یا آب گرفتگی در سطح شهرستان سیمرغ گزارش نشده است .

رئیس اداره منابع آب شهرستان های جویبار و سیمرغ در پایان با بیان اینکه باید به فکر تمهیدات دیگر برای جلوگیری از سیلاب های بزرگتر باشیم ، گفت که برای جلوگیری از سیلاب های بزرگتر باید به دنبال بسته شدن جایگاه حفاظتی و تسطیح میزان برداشت در سر پیچ ها باشیم .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار