معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی اخیر بخشی از کاهش بارندگی‌های امسال استان را جبران کرد، گفت: هسته اصلی این سامانه بارشی از استان خارج شده است.
کد خبر: ۸۲۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ 26 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علی محمد زورآوند، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی که طی ۴۸ ساعت گذشته هوای استان را تحت تاثیر قرار داد، افزود: هسته اصلی بارشی این سامانه از استان کرمانشاه خارج شده است.

وی ادامه داد: دیگر شاهد بارش چندان جدی بجز رگبارهای جزیی و پراکنده در برخی نقاط استان نخواهیم بود.

زورآوند میانگین بارش این سامانه برای استان کرمانشاه را ۶۷ میلیمتر اعلام کرد و ادامه داد: بارش این سامانه برای شهر کرمانشاه ۸۳ میلی‌متر بوده است.

به گفته معاون هواشناسی استان کرمانشاه، بیشترین بارش را از کنگاور به میزان ۱۱۵ میلیمتر و حمیل به میزان ۱۰۴ میلی‌متر و کمترین بارش را نیز از قصرشیرین به میزان ۱۳ میلیمتر و از سومار به میزان ۲۸ میلی‌متر شاهد بودیم.

زورآوند تاکید کرد: میانگین بارش‌های سال زراعی جاری استان کرمانشاه ۲۹۷ به میلی‌متر رسیده که نسبت به میانگین بلندمدت دو درصد افزایش و نسبت به سال قبل حدود ۳۹ درصد کاهش داشتیم.

وی درباره تغییرات دما با عبور این سامانه ناپایدار نیز گفت: اگرچه با صاف شدن هوا ممکن است دما کمی پایین بیاید و در شهر کرمانشاه دمای صفر تا یک درجه سانتیگراد را داشته باشیم، اما خبری از کاهش شدید و محسوس دمای هوا نیست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار