معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: با توجه به شروع خریدهای نوروزی در برخی از صنوف مردم از خرید کالای بدون قیمت اجتناب کنند.
کد خبر: ۸۲۶۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵ 26 February 2020

تابناک فارس به نقل از مهر:محمد مهدی صداقت بیان کرد: در راستای شناسایی اصالت کالا دو موضوع مد نظر قرار دارد صدور فاکتور و قیمت تمام شده؛ اگر در برخی از واحدهای صنفی این دو مهم رعایت نمی‌شود این افراد تخلفی انجام دادند.

وی در خصوص جرایم قانونی در نظر گرفته شده برای متخلفین نیز متذکر شد: یکی از بهترین روش‌های مقابله با واحدهای صنفی متخلف عدم خرید کالا و خدمات توسط مردم است اما سازمان صنعت نیز در راستای کنترل بازار بازرسی‌های متعددی از واحدهای صنفی انجام داده و تعدادی پرونده تخلف برای برخی واحدهای صنفی تشکیل شده است.

وی در توصیه به مصرف کننده نهایی نیز گفت: با توجه به فصل خریدهای نوروزی برخی از نکاتی که مردم باید در نظر داشته باشند این است که کالایی که بدون قیمت است خریداری نکنند و علاوه بر آن واحدهای که قیمت کالا را در معرض دید عموم قرار نداده‌اند از آن واحدها خرید نکنند.

معاون رئیس سازمان صمت فارس در خصوص طرح بازرسی از بازار نیز اظهار کرد: این طرح از ابتدای اسفند ماه در استان فارس اجرایی شده و در فاز نخست نظارت‌ها بیشتر در حوزه کیف و کفش و قیمت گذاری آنها است.

وی افزود: در فاز دوم این طرح تمرکز به سمت کالاها و خدمات رفته نظارت در این حوزه با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال افزایش می‌یابد.

صداقت در ادامه اضافه کرد: سامانه ١٢۴ به صورت شبانه روزی نسبت به دریافت نظر و انتقادات مردم اقدام کرده و مردم نیز در صورت وجود شکایت با تماس با این سامانه نسبت به طرح شکایت اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار