معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی:
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: با توجه به واردات بالای روغن به کشور، به دنبال توسعه کشت و تولید کلزا هستیم تا بتوانیم در این زمینه به خودکفایی برسیم.
کد خبر: ۸۲۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 25 February 2020

سید باقر محمودی در همایش روز ملی کلزا اظهار کرد: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی پشتیبان اصلی و خط مقدم تولید کشاورزان در کشور است و همه کشاورزان را در زمینه تولید حمایت می‌کند.

وی افزود: در این سازمان به دنبال آن هستیم تا با انتقال یافته‌ها و دستورالعمل‌ها به کشاورزان بتوانیم افزایش تولید در واحد سطح را عملی کنیم. همچنین در این سازمان به دنبال کاهش هزینه‌های تولید در واحد سطح هستیم و در این زمینه نیز اقدامات بسیار خوبی را انجام داده‌ایم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور تصریح کرد: کاهش هزینه‌های تولید در سطح و همچنین افزایش تولید در واحد سطح دو مساله بسیار مهم است که اگر بتوان این دو بحث را به خوبی محقق کرد، به تولید کلزا در کشور کمک شایانی خواهد شد.

محمودی با بیان اینکه تولید کلزا اهمیت بسیار زیادی برای کشور دارد، عنوان کرد: با توجه به واردات بالای روغن به کشور، تولید کلزا دارای اهمیت بسیار خاص و ویژه‌ای برای ما است و یکی از محصولات اساسی در بحث خوداتکایی برای تولید، توسعه تولید کلزا و دانه‌های روغنی در درون کشور است.به همین دلیل به دنبال توسعه کشت و تولید این محصول هستیم تا بتوانیم در این زمینه به خودکفایی برسیم.

وی ادامه داد: خوزستان یکی از مهمترین استان‌ها در بحث تولید کلزا و همچنین بذر آن در کشور است. مزارع تولید بذر بسیار خوبی در خوزستان وجود دارد که می‌توانند در تولید بذر با کشورهای اروپایی رقابت کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور خاطرنشان کرد: صنعت تولید بذر یک صنعت درون‌زا و پردرآمد است و اگر بتوانیم در این زمینه عمل کنیم شاهد شرایط بسیار خوبی در استان و کشور خواهیم بود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کشت کلزا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار