رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان:
رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان گفت: میل به علم و تحصیل در حوزه آموزش عالی جزو اساسی ترین دستاورد های انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۲۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸ 24 February 2020

میل به علم و تحصیل از اساسی ترین دستاورد های انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی در آیین دومین جشن دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان که در محل مرکز آموزش جهاد دانشگاهی استان خوزستان برگزار شد، با بیان این که امروز دانش طلبی محدوده سنی جنسیتی و قومیتی ندارد، افزود: امروزه همه به نوعی دنبال تحصیل هستند و نفس این که این میل و اشتیاق وجود دارد، ارزشمند است و این دستاورد بزرگ را مدیون امام شهیدان و نسلی هستیم که این انقلاب بزرگ را رقم زده است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی اظهار کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی، اگر جوانی می خواست در دانشگاه درس بخواند، این موضوع در خانواده‌ها امر متفاوتی بود و گاهی جوانان باید در محیط خانه می جنگیدند تا اعضای خانواده به تحصیل در دانشگاه رضایت دهند اما امروز به لطف خداوند بزرگ و با همتی که در انقلاب اسلامی صورت گرفت، اصل این است که در هر خانه ای جوان خانه بعد از دوره متوسطه به دنبال تحصیلات دانشگاهی برود و خانواده‌ها همراهی و همکاری می‌کنند، و به اینکه فرزندانشان درس بخوانند، مباهات و افتخار می کنند و پشتیبان آنها هستند و این اتفاق بسیار خوبی است .

رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان در ادامه با تاکید بر این که فارغ التحصیل شدن در حوزه علم معنا ندارد، گفت: کلمه دانش آموختگی تعبیر بسیار خوبی است چون علم حوزه‌ ای است که توقف ندارد و هر مرحله ای که انسان به علم دست پیدا کند باز هم یک مرحله بالاتری وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی افزود: این تعبیر ارزشمند اهل بیت علیه السلام که هرکس دو روزش یکسان باشد، زیان دیده است؛ تعبیر ارزشمند و درستی است. زیرا انسان در معارف الهی مجاز به توقف و ایستادن نیس وت باید دائم در مسیر حرکت باشد، انبیا الهی هم بر قله ای بلند ایستادند و جامعه را فراخوان می‌کردند که" بیایید بالا، اوج بگیرید متوقف نشوید"

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی گفت: خداوند به پیامبرش می فرماید:" وَاعْبُدْ رَبَّكَ حَتَّىٰ يَأْتِيَكَ الْيَقِينُ " برخی از مفسران، یقین را به مرگ تعبیر و تفسیر کرده‌اند یعنی تا زنده هستید خدا را بندگی و ستایش کنید، همان شعار رزمنده های دفاع مقدس که تا " زنده ایم رزمنده ایم " این خاستگاه قرآنی دارد و از این بابت به همه کسانی که در آیین دانش آموختگی حاضرند تبریک می‌گویم که نپذیرفتند در مقطع قبلی تحصیلی متوقف بمانند و به اینکه هر آنچه بوده را بپذیرند، بسنده نکردند.

رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان افزود: منطق درستی است که در علم نباید توقف کرد، انسان اگر لحظه ای توقف کرد، جا می‌ماند.

این مقام مسئول در دانشگاه های استان با اشاره به حد توقف مدرک تحصیلی برای هر فرد، تاکید کرد: اگر انسان به مدرک تحصیلی دست پیدا می کند، این مدرک حد توقف دارد اما علم حد توقف ندارد و انشاءالله تلاش شود حتی اگر مدرک در محیط کاری جوابگوست باز هم از علم آموزی نباید متوقف شود تا خداوند متعال بهترین توفیقات را عنایت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار