معاون خدمات شهری شهرداری همدان:
‍معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران طی دو روز آینده و احتمال وقوع سیلاب، شهرداری همدان تمهیدات لازم را برای کاهش آبگرفتگی معابر صورت داده است و برای جلوگیری از بروز حوادث ناشی از جاری شدن سیلاب عمده‌ترین نقاط آب گرفتگی شناسایی شده و تمامی کانال‌ها و رودخانه‌ها در چندین نوبت پاکسازی و لایروبی شده اند.
کد خبر: ۸۲۵۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹ 24 February 2020

‍معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران طی دو روز آینده و احتمال وقوع سیلاب، شهرداری همدان تمهیدات لازم را برای کاهش آبگرفتگی معابر صورت داده است.
 
به گزارش تابناک همدان، علی ضمیر افزود: از جمله اقدامات پیشگیرانه، بازدید‌های دوره‌ای از وضعیت رودخانه ها،مستندسازی، تهیه گزارش و ارسال به مناطق شهرداری جهت لایروبی، پاکسازی، ترمیم دیوارها، کف سازی و پاکسازی نهری‌ها و کلکتور‌های هدایت آب‌های سطحی نیز توسط نیرو‌های خدمات شهری به صورت مستمر بوده است. همچنین مناطق شهرداری با توجه به اولویت‌های موجود بر مبنای مطالعات طرح جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی هر ساله بخشی از کلکتور‌های آب‌های سطحی را اصلاح و مقاطعی از رودخانه‌ها را بهسازی می‌نمایند.

وی یاد آور شد: برای جلوگیری از بروز حوادث ناشی از جاری شدن سیلاب عمده‌ترین نقاط آب گرفتگی شناسایی شده و تمامی کانال‌ها و رودخانه‌ها در چندین نوبت پاکسازی و لایروبی شده اند.

علی ضمیر ادامه داد: برای مقابله با آبگرفتگی احتمالی در سطح شهر ۶۰۰ نفر از نیرو‌های خدمات شهری شهرداری با تجهیزاتی همچون ماشین آلات مکانیزه سنگین، سبک، پمپ‌های مکش و کیسه‌های شن جهت انحراف مسیر آب در حالت آماده باش هستند و به شهروندان این اطمینان را می‌دهیم که تمام مسیل ها، انهار، رودخانه‌ها و کانال‌های آب به طور مداوم رصد می‌شوند تا هیچ مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری افزود: با همکاری مناطق، در حال حاضر رفع موانع و نواقص در کانال ها، جوی‌ها و مسیر‌ها در حال پیگیری است.

وی با بیان این‌که رفع کامل مشکل آبگرفتگی معابر امری بسیار پرهزینه و زمانبر است، گفت: شهروندان عزیز می‌توانند با رعایت مواردی، چون پرهیز از رهاسازی زباله در معابر، جوی‌ها و کانال‌های سطح شهر، مانع از انباشت و انسداد کانال‌های دفع آب‌های سطحی و مسیل‌ها شوند، چراکه این موضوع نه تنها زحمت نیرو‌های خدماتی شهرداری را چندین برابر می‌کند، بلکه مشکلات بسیاری را نیز برای آن‌ها فراهم می‌کند که آب‌گرفتگی معابر در زمان بارندگی‌های شدید از آن جمله است.

علی ضمیر در پایان تصریح نمود: همشهریان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه آبگرفتگی در نقاط مختلف شهر با شماره ۱۳۷ در ارتباط باشند تا در اسرع وقت پیگیری صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار